het sociale type

Er zijn veel verschillende types mensen. Vaak is 1 mens ook meerdere types ineen, afhankelijk van zijn/haar gemoedstoestand.

Eergisteren zat ik in de Wiering te Leuven met mijn broer, zijn verloofde, de zus van zijn verloofde en haar man die dan ook weer fungeert als zowat de beste maat van mijn broer. Ware de zus van de verloofde van mijn broer mijn vrouw geweest, dan hadden we van een perfecte cirkel kunnen spreken (en van randje af incest). Maar niet enkel is een leeftijdsverschil van een 4-tal jaar is niet gemakkelijk te overbruggen, ik heb al een vriendin waar ik gelukkig bij ben. En daarbij, hij was eerst. Eerlijk is eerlijk.

Desalniettemin was het zeer gezellig, hadden we allevijf onze keuze gemaakt (gegrilde kipfilet met mosterdsaus in mijn geval) en kregen we spoedig onze schotels voorgeschoteld.

Aan de ronde tafel langs ons, zat een eenzame kerel. “Eerder het eenzame type”, dacht ik, als ik hem daar zag zitten in de hoek van de kamer. Op die gedachte komen er een 5-tal dames binnengestormd en zetten zich gestaag aan zijn tafel. “Hmmm, misschien dan het besluiteloze type”, dacht ik.

De dames begonnen volop door het menu te grasduinen. Beslissen over welke maaltijd genuttigd ging worden leek geen gemakkelijke opdracht. Het diner, ja, dat wisten ze, maar het “wat” en “met wat”, daar lagen de pijnpunten.

Plots draait een van de dames zich naar mijn broer en vraagt: “Wat zijt gij aant eten?”.

Even in de marge: mijn broer kende de vrouw in kwestie niet. Niet van naam, niet van gezicht, niet van wat er nog overschiet. Net zoals iedereen aan onze tafel.

Duidelijk het (over)sociale type dus.

En jij? Welk type ben jij?

3 Reacties op “het sociale type

  1. Eerder het eenzame type denk ik, hoewel ik toch ook redelijk sociaal ben 🙂

  2. Ik ben gelijk de man aan de ronde tafel, maar dan zonder de 5 vrouwen.

  3. Tgoh, dat hangt er van af hoe ik me voel en wie in mijn gezelschap is en misschien ook hoeveel ik af en toe gedronken heb (maar dat doe ik zelden)? 🙂

Geef een reactie

