grote-bazen-geklater

Geklater in het urinoir. Voor de één een hel wegens plots verlegen worden van de blaas, voor de ander een zegen wegens stimulans.

Ikzelf kies ervoor om niet te klateren op het urinoir, of toch niet expres en ostentatief. Soms gebeurt het dat ik mijn aandacht laat verslappen, waardoor ik richting waterbassin straal, maar noteer dat dit eerder uitzondering dan regel is.

Wat mij wel opgevallen is, is dat grote bazen (van functie) eerder ostentatieve klateraars zijn. Het viel mij reeds op bij een vorige grote baas, wanneer ik de eer had om samen met hem mijn blaas te ledigen. Samen te ledigen, maar uiteraard in urinoirs die zo ver mogelijk van mekaar verwijderd waren.

Ondertussen is die grote baas ontslagen wegens herstructureringen en is er een nieuwe grote baas (van functie en naam, niet van postuur) in zijn plaats komen te toeven. Eerder deze dag stond ik ook naast hem in het urinoir, en hetzelfde scenario deed zich voor: ostentatief, maar niet constant, geklater.

“Waarom doen ze dat?”, vroeg ik mij af. “En is dat bij andere grote bazen ook zo?”. Misschien willen ze zich profileren als “opperklateraar”, of willen ze het geluid van hun immer rinkelende “blackberry” verdoezelen, wie zal het zeggen. Feit is dat tot nu toe elke grote baas waar ik langs heb staan ledigen, een klateraar is.

Een klateraar en GEEN handenwasser! Nog een opmerkelijk feit, aangezien ze toch functies bekleden waar “handjes schudden” vaak voorkomend is…

Een Reactie op “grote-bazen-geklater

  1. o oo, geen hadjes wassen?

Geef een reactie

