Getreuzel

Alhoewel ik iemand ben met relatief veel geduld, frustreer ik mij zeer snel bij getreuzel. Dat getreuzel kan overal de kop opsteken: In een drukke winkelstraat, in een wachtrij in de winkel, ….

Vandaag was het de koffiekamer hier op het werk die als setting voor wat eersteklas getreuzel diende.

Kijk, ik werk nu goed anderhalf jaar hier, en ken ondertussen de in te drukken codes op het koffie-apparaat van buiten:

  • 1-1 voor “verse koffie”, zwart (Nog zoiets, waarom staat daar “verse koffie”? Net alsof iemand “koude koffie van gisteren” zou bestellen als de keuze er was…)
  • 5 – 1 voor “koud water”, 1 eenheid.

Maar er zijn blijkbaar mensen, die al zeker langer in het bedrijf zijn dan mijzelf, die elke keer weer voor een nieuwe keuze komen te staan! Elke keer opnieuw zijn ze verrast door het gamma aan keuzes, zijn ze vergeten hoe ze hun koffie drinken, en welke knopjes ze daarvoor dienen in te duwen. Resultaat: getreuzel.

“Euh… 1… euh… nee… euh… ja, toch wel. En euh… melk… euh”, enzovoorts. Waarop ik in mijn hoofd de in te duwen code begin te schreeuwen. “TWEE JONG!! ONNOZEL KALF!!! KOFFIE MET MELK IS 1 EN DAN 2!!!! IS DA NU ZO MOEILIJK!!!???? DOET DOOR!!!! HOE LANG WERKT GIJ HIER NU AL!!!???”, enzovoorts.

*zucht*

11 Reacties op “Getreuzel

  1. Weet je dan niet dat koffie halen een moment van ontspanning is, even de stress ontwijken, niet opgejaagd worden.

  2. Je eigen koffieapparaat meenemen!
    Dan is hij pas echt vers.

    Of ’s morgens een thermoske zwart goud maken?

  3. toch heerlijk leuk om elke keer te twijfelen, hoe neem ik mijn koffie vandaag, om je er dan op te betrappen dat je hem eigenlijk elke dag hetzelfde drinkt?
    ma t is idd ennerverend voor die mensen die achter u staan te wachten

  4. Om nog maar te zwijgen van die collega’s die ’s middags zo tergend traag eten…

  5. Heeft zo’n automaat ook chocomel? Dan is mijn keuze rap gemaakt 😉
    Anders: eeuhhh………euh…….wacht ze…..hmmm

  6. bij ons op’t werk geen moeilijke dilemma’s… Als ge enkel e machine ter beschikking hebt waar koud drinkwater uit komt…

  7. @xix: ik zou wel populair zijn met mijn eigen koffiezet denk ik. Misschien ook wel goed om te “netwerken” 😉 .

    @xtremels: daar wordt aan gewerkt 😉 .

    @Freydis: knopke 3

    @melkboer: ah, geen keuzestress, geen getreuzel, … *staart mijmerend naar het plafond*

  8. Eigen koffiezet is bij ons van hogerhand verboden, wegens te gevaarlijk op de werkvloer.

    Zelfs n radioke is blijkbaar lang voor gelobbyd.

  9. Dat is het voordeel van koffiekannen hier opt werk: slechts één grote knop.

  10. Niet te verwarren met: één grote kop hè birt…

Geef een reactie

