Marseille…

“Hmmm, mijne gps stuurt mij precies via Marseille”, zeg ik nietsvermoedend tegen mijn vriendin. “Hupla, dan hebben we die stad ook meteen bezocht”, glimlachte ik haar toe.

Juist ja…

Ik was al niet zo euforisch als er een trip naar Brussel in het vooruitzicht stond, maar in Marseille zag ik om de een of andere reden geen graten.

Het duurde slecht enkele luttele seconden eer een van die onzichtbare graten die ballon doorprikte. Ik denk dat stilstaan voor een rood licht op een 15% helling, met zichtbaar geblutste wagens voor, achter, links en rechts van mij ongeveer het felste zweetmoment was. Alhoewel ik ook niet bepaald een fan was van het gevoel dat ik kreeg toen ik, voor een ander rood licht in een bocht, wederom omgeven door geblutste wagens, opeengestapeld op vier rijstroken wat er eigenlijk maar 2 waren, stilstaand, een sire hoorde naderen op de achtergrond, en als gevolg alle wagens rondom mij in beweging zag komen om de sirene-producerende bolide door te laten…

Gelukkig ging het om een Clio, die niet al te veel plaats nodig hebben, maar alsnog leek het een wonder dat al die wagens nog dichter bij elkaar konden.

Morgen naar centrum Brussel? Geen probleem!

Geef een reactie

