Je moet je koffie verdienen!

Er zijn maar liefst 4 blinde hoeken te passeren van het koffiemachien en mijn bureau! Voor de meeste van mijn collega’s is dit aantal hetzelfde. Daarnaast zijn er ook nog gevaarlijke punten als ‘het kopieerkot’, ‘vergaderzaaltjes’ en ‘het toilet’, waar mensen regelmatig, met de ogen in de grond, buitenstormen.

Pijnlijke botsingen zijn dan ook schering en inslag… Vlekken op het tapijt zijn stille getuigen van confrontaties in het verleden… Om elke hoek schuilt gevaar.

Als ik op klantenbezoek moet en bijgevolg volledig opgekleed ben, inclusief net hemd en bijpassende das, neem ik dan ook geen risico. Voor elke blinde hoek stop ik even, vervolgens luister ik of ik geen aanstormende voetstappen kan ontwaren onder de omnipresente kantoorgeluiden, en indien de kust volgens mij veilig is, zucht ik voor de veiligheid nog luidop “HAA, NE LEKKER HETE KOFFIE, DA GAAT SMAKEN” waarop ik mijn tocht met grote passen, gelijkaardig met de stereotype stappen van het Duitse leger, vervolg.

De architect van het gebouw waarin ik werk (het gebouw is nog maar een 5-tal jaar oud) zal naar alle waarschijnlijkheid dit onzichtbare hindernissenparcours hebben ingebouwd om de mensen hun koffie te laten verdienen. Ik kan het hem niet kwalijk nemen.

3 Reacties op “Je moet je koffie verdienen!

  1. Misschien kan je hier en daar, op enkele cruciale punten, een spiegeltje installeren. Het gangpad door middel van een gekalkte lijn, in twee baanvakken verdelen kan natuurlijk ook bijdragen tot een droog pak.

  2. Hoe kantoorwerk eigenlijk best wel serieus spannend is!

  3. Pingback: Formeel by nature « Painfully Redundant

Geef een reactie

