oprollen die mouwen!

Het goed weer is al weer een tijdje bezig. Studenten lopen kortgebroekt en teengeslipperd door de straten, maar de zakenman kan zich een dergelijke kledingstijl niet direct aanmeten. Klanten hebben nu eenmaal geen interesse in de wollige kuiten van hun leverancier en vice versa.

Daarom blijft de lange broek aan, wordt de gelakte schoen aangesnoerd en het nette hemd dichtgeknoopt.

Als compensatie en om de arme zwetende zakenman toch wat te helpen zijn er plots hemden met korte mouwen ten tonele gekomen.

Maar daar ben ik niet volledig mee mee… Er is iets met hemden met korte mouwen. Iets distinctief “niet net”. Hoe onnozel sta je met een hemd met korte mouwen, in de broek gepropt en gestropt met een das? Vrij onnozel, al zeg ik het zelf.

Sommigen dragen dan een vest, waardoor de korte mouwen uiteraard niet opvallen. Maar ja, dan gaat je winst ook een beetje verloren. Van zodra het vest uitgaat, is er toch weer iets mis met de outfit.

Ik zie hier veel hemden rondlopen, maar heb nog geen enkel hemd met korte mouwen gezien (in de broek gedragen) waarvan ik dacht: “hmmm, ja, het gaat toch”.

Oprollen die mouwen!

5 Reacties op “oprollen die mouwen!

  1. Ik heb al jaren een afkeer van die dingen, maar hield wijselijk mijn mond omdat ik dacht dat ik de enige was. Nu heb ik eindelijk een medestander gevonden.

  2. Ik vind dat hemden met korte mouwen alleen bij ons nationaal politie-uniform past, want dat ziet er sowieso belachelijk uit.

  3. Er bestaat een groot misverstand over kleding met lange mouwen of broekspijpen. Deze is niet noodzakelijk warmer dan korte varianten. Als je er natuurlijk op staat om je zwarte jeansbroek winter én zomer te dragen, heb je gelijk. Er is wel degelijk zomerkleding met lange mouwen en pijpen.
    Trouwens, let er maar eens op: doe gesloten schoenen aan met kousen en ook eens zonder kousen. Ik ben er zeker van dat je mét kousen het minst last zult hebben van warme voeten.
    Ervaring kan je deze zomer opdoen op allerlei gelegenheden zoals trouwfeesten, doopfeesten, galabals e.d.

  4. Ik zou zoiets ook niet aandoen, maar ik draag sowieso geen stropdas of kostuum.
    Maar ik heb toch liever een kortgemouwde verkoper als een naar zweet stinkend exemplaar.

  5. @ smiling: het zijn vooral de vreemde misproporties als gevolg van dergelijke hemden die mij vragen doen stellen

    @ dinzzz: ik heb het politie uniform nog niet zo in detail bestudeerd

    @fashion victim: je schoenenvergelijking lijkt mij niet direct op te gaan. Beter zou zijn volgens mij: vergelijk met of zonder schoenen

    @ Birt: een hemd met korte mouwen verzekert geen frisse lijfgeur, dat kan ik je verzekeren!

Geef een reactie

