Untitled

Voor diegenen die het nog niet wisten, ik speel gitaar. Daarbij zing ik ook vrij graag. Liefst van al zou ik die 2 bezigheden willen combineren in het schrijven van eigen nummers.

Nu, ik ga niet beweren dat ik goed ben in gitaar spelen, zingen of nummers schrijven, maar oefening baart kunst, hoop doet leven, jong geleerd is oud gedaan, koeien met horens als handvaten, ontvilde beren, stinkende paardenbekken en dergelijke zaken meer.

Sommige mensen hebben als reactie op mijn muzikale spasmen iets in de zin van:

“pfff, daar steek ik mijn tijd niet in, ge gaat toch nooit zo goed worden als pakweg Dave Grohl.”

Kijk, ik ben vaak cynisch, maar dit slaat alles…  Geef dan meteen alle hoop op om ooit eender wat te bereiken.

Ook al realiseer ik mij dat ik meer dan waarschijnlijk het niveau van halfgoden als Grohl en consoorten nooit zal bereiken, wil dat nog niet zeggen dat ik geen plezier kan hebben in het proces te trachten nog maar ergens in het puntje van de door uiterst lage zonnestand, extreem uitgerekte schaduw van het hoogste flatgebouw in buurt van hun kunde te komen.

Of zoiets.

4 Reacties op “Untitled

  1. Blijven doen wat je denkt dat goed is, maakte hen tot halfgoden.

  2. Gewoon verder doen 😀 Zolang je maar gelukkig bent 😉

  3. Een golf van verlichting overvalt mij!!! Gelukkig ben ik niet de enige die ook gitaar speelt en ook wel wil (maar absoluut niet kan) zingen daarbij … Waarom heb ik 10 jaar geleden toch niet de keuze gemaakt om helemaal voor de muziek te gaan …? [weemoed maakt zich van me meester …]
    In ieder geval, veel succes in uw showbiz-carriere, en met een beetje geluk, ontmoeten we elkaar binnen enkele jaren … in Blankenberge … op het podium van “10 om te zien” … NOT!!

  4. De meeste mensen redeneren verkeerd. Ze denken dat je gelukkig wordt door te slagen in doelstellingen. Terwijl iedereen die al eens in een doel is geslaagd weet dat eens je er bent, de fun er af is. Het plezier zit hem net in het “streven naar.” Laat je dus niet van de wijs brengen! Rock’n’Roll

Geef een reactie

