waar rook is, is promotie.

Soms heb je van die mensen in je werkomgeving waarvan je denkt: “platte mouwveger, haal uw hoofd toch uit de reet van uw baas, denk zelf eens na en doe normaal”.

Van die mensen die altijd een zeer uitgesproken mening hebben die eigenlijk altijd hetzelfde klinkt.

Van die mensen die altijd gaan rechtstaan als ze hun punt nog maar eens duidelijk willen maken.

Van die mensen die zichzelf “geboren leiders” noemen zonder kennis van het woord “bescheidenheid”.

Vaak roken die mensen ook, want waar rook is, is promotie.

Ik zie het gebeuren bij mij op het werk. De bazen gaan buiten een sigaret roken, en plots krijgt een lid van het team ook goesting in nicotine. Buiten wisselen ze, naast tweedehands rook, wat ideetjes uit.

Het duurt niet lang, of de baas raakt bedwelmd en onbewust geeft hij/zij het rokersmaatje een streepje voor.

Nu, niet dat ik jaloers ben. Ik behoud liever mijn integriteit. Maar, voor diegenen die een blitscarrière wel zien zitten, laat het een tip zijn.

9 Reacties op “waar rook is, is promotie.

  1. Goh, dan moet ik beginnen roken en daar heb ik geen zin in… 😉

  2. Hmm.. bij ons op het werk is roken verboden. Dat beloofd weinig goeds.. Ofwel ergens een klein brandje maken in de hoek, dat geeft ook wel een mooi wolkje rook. Ik hou je op de hoogte van m’n promotie!

  3. @ Mirthe: ik rook ook niet, en heb daar ook niet direct zin in 🙂

    @ Celle: je trakteert me maar eens met de opslag die je zeker gaat krijgen!

  4. Ik schrijf me alvast in voor de betaling van de celle zijn promotie

  5. De rokers doen dat niet voor de promotie!
    Ze hebben die promotie tegenwoordig nodig om de sigaretten te kunnen betalen…

  6. @ jxl: ???

    @ birt: als ze de promotie nodig hebben om de sigaretten te kunnen betalen doen ze het dus eigenlijk wel voor de promotie…

  7. Als je baas niet rookt, wat dan?

  8. @ peter: tja.. der is nog altijd de golfclub?

  9. Pingback: Het zit er niet in. « Painfully Redundant

Geef een reactie

