Minimumsnelheid

max-min

Ik ben geen hardrijder. Ik zit tegenwoordig meer en meer achter het stuur van mijn wagen, maar normaal gezien hou ik mij braaf aan de snelheidsbeperkingen. Of ik overdrijf toch niet, laten we het zo stellen.

Ik heb ook geen problemen met andere mensen die zich aan snelheidsbeperkingen houden, evenmin met mensen die zich niet aan de snelheidsbeperkingen houden. U merkt het wel, ik ben een tolerant persoon.Maar waar ik dan volledig wild van wordt, zijn mensen die, waar je 70 km per uur mag rijden, zich dan een slakkengang van 50 km per uur aanmeten. Mensen die consequent onder de maximumsnelheid zitten te rijden!

Daarom wil ik pleiten voor een minimumsnelheid die bestaat langs de maximumsnelheid. Op de autostrade bestaat zulke minimumsnelheid al. Alleen ligt die mijns inziens wel wat te laag, namelijk 70 km per uur. Als je tegen 120 rijdt, dan is 70 per uur extreem traag, dat kan ik je verzekeren. Om die reden ook wil ik het verschil tussen minimum- en maximumsnelheid ook weer niet te groot laten. 

Dus bijvoorbeeld op een baan waar de maximumsnelheid 70 km per uur is, een minimumsnelheid opleggen van, laten we zeggen, 69 km per uur.

Redelijk toch?

2 Reacties op “Minimumsnelheid

  1. nog irritanter zijn mensen die genadeloos 60 blijven rijden op plaatsen waar je 70 mag en dan wanneer ze overschakelen naar bebouwde kom wel zo arrogant zijn om schaamteloos 60 te blijven rijden, hatelijk. verder haat ik de man uit de klein bien met zijn bordeaux auto, die weigert volgens mij pertinent om hoger dan 2 te schakelen. ik zeg hem dan ook niet meer spontaan hallo op straat.

  2. Ik ben het volledig eens met het standpunt, maar dan moeten ze ook die “friscodoosjes” op de weg verbieden (met hun maximumsnelheid van 25 km/u).
    Want dat vind ik nog veel gevaarlijker!

Geef een reactie

