Gitaartips iemand?

Een tijdje geleden liet ik verstaan dat ik van plan was een nieuwe gitaar te kopen (zie post Rolls Royce). Tot op heden is er van die aankoop nog niets in huis gekomen…  Reden daarvoor was tot voor kort dat ik nog niet genoeg geld bijeen gespaard had. Mijn eindejaarspremie bleek niet direct te voldoen, ook niet al werd deze aangespekt met wat er van mijn loon van januari overbleef. Later bleek door ongeplande uitgaven mijn loon van februari ook de pot niet genoeg aan te vullen.

Nu ben ik aan het punt gekomen dat ik genoeg geld bijeen heb zonder aan mijn spaarrekening te moeten komen, want daar heb ik altijd wat moeite mee, maar nu ben ik beginnen twijfelen…

Twijfelen of mijn uitverkoren model wel de goede keuze is, of ik al wel voor zo een aankoop zou gaan, of het toch niet te veel geld is.

Die twijfel is gegroeid door gesprekken met kameraden die heel wat meer van gitaren weten dan mij, door observatie van de gitaren waar professionele gitaristen mee spelen en recentelijk vooral door het antwoord van de immer sympathieke Milow op mijn vraag wat zijn voorkeur in de keuze van gitaren wegdraagt. Uit zijn antwoord bleek dat hij niet zo’n voorstander was van gitaren met ingebouwd element, en dat volgens hem het nut van de voorversterkers vaak overschat wordt. En eerlijk gezegd ben ik het met hem, na uitproberen van enkele gitaren met verschillende elementen, eens.

Dus nu zit nog wat te twijfelen, te peinzen en te denken wat ik zou doen…

Tips iemand?

2 Reacties op “Gitaartips iemand?

  1. De martin is een prima keus. Wat wel of geen element betreft: een gitaar met element/voorversterker klinkt acoustisch minder dan dezelfde gitaar zonder element/voorversterker. Echter, voor een goed bruikbaar geluid on stage is ingebouwde versterking noodzakelijk. De vraag is dus of je met deze gitaar versterkt wil optreden of niet.

    Succes!

    Huddie

  2. Ik zou er zowiezo een passief Fishman element laten inbouwen. De vraag is of ik een gitaar koop met zo een ingebouwde voorversterker en piezo pickup (waarvan de kwaliteit vaak te wensen overlaat door de hoge attack die je krijgt), of dat ik later een Fishman laat inbouwen.

    Optreden is wel een uiteindelijk doel (LANGE TERMIJN!! 😉 ), en dan stil moeten zitten voor een micro die tegen je gitaar staat… dat is verre van ideaal.

    Bedankt voor je comment in ieder geval!

Geef een reactie

