Dat doet deugd

“Brussel. Weeral.”, zucht ik. Ik zit in mijn wagen aan te schuiven om in de wetstraat te kunnen aanschuiven. Wie komt er ook op het idee om om 10u ’s morgens een vergadering in te lassen in het centrum van Brussel?

Een wagen scheert mij langs rechts voorbij en probeert 3 wagens verder weer in te voegen. “LAAT EM ER GDVRR NIET TUSSEN DE SMEERLAP!”, roep ik luidop tegen mijn voorruit. Maar ja, mijn voorruit kan daar ook niets aan doen. Door meer op de baan te zitten word je nu eenmaal assertiever als chauffeur. Alleen opletten dat je niet overreden wordt.

Een half uurtje later ben ik 1 km verder volgens mijn Medion GPS van de ALDI. Al die kwaliteit voor slechts €200! Eigenlijk ken ik de route ondertussen van buiten, maar zou ik plots de beslissing nemen om een zijstraat in te schieten, dan weet ik tenminste dat ik niet verloren zal rijden. Alhoewel ik het ooit zou willen proberen, weet ik dat ik het hoogstwaarschijnlijk nooit zal doen. “1 km per half uur”, denk ik hoofdschuddend. Een simpele berekening leert mij dat ik mij verplaats tegen een magere 2 km per uur. De snelheid van het licht is er niets tegen.

Ah, de parkeergarage. Quasi alle plaatsen gereserveerd, quasi geen enkele wagen op de hele verdieping…

Een korte wandeling brengt mij op mijn eindbestemming. Gelukkig is het goed weer, want ik ben mijn jas vergeten. Ik steek de straat over en aan de andere kant doet een jonge vrouw hetzelfde. Plotseling raakt ze verstrengeld in een hevige hoestbui! Luid kuchend en piepend marcheert ze verder. Om te bekomen inhaleert ze een diepe trek van haar sigaret. Aaaahhh, dat moet deugd gedaan hebben…

5 Reacties op “Dat doet deugd

  1. Brussel is hatelijk qua verkeer!

  2. De échte Brusselkenners nemen de zijstraatjes 😉
    Zelf vind ik het bijzonder fijn in Brussel rond te crossen.

  3. @ llleennn: Ik ben ook geen fan van het Brussels verkeer. Je haalt er trouwens meteen diegenen uit die in Brussel wonen. Je herkent ze aan de deuken in hun voiture.

    @ dinzzz: ik reken mijzelf nog niet onder de plastieken Brusselkenners, laat staan de échte! Probleem is dat ik alleen in Brussel moet rondkrossen in volle spits… Dan is er van krossen ook weinig sprake.

  4. Waarom zuchten, aanschuiven en ergeren als je ook gewoon met de trein kunt gaan?
    Warm, droog en (meestal) op tijd!

  5. @ Birt: als ik met de trein ga moet ik ook zuchten, moet ik ook aanschuiven en erger ik mij ook! En die kosten krijg ik niet terugbetaald, terwijl mijn bedrijfswagen gratis is 😉

Geef een reactie

