De luchtkastelen smelten!!

Ligt het aan mij of maken de wolken minder figuren als vroeger?

Als kind moest je maar je ogen ten hemel slaan om een T-rex te ontwaren die in vol gevecht met een gigantisch hoofd werd neergemaaid door een aanstormend stoomschip.

Nu kijk je naar boven en wat zie je? Een grijze massa…

“Dat komt omdat je je jeugdige fantasie bent kwijtgespeeld”, zal iemand zonder twijfel opmerken.

Mogelijk, maar ik trek dat toch in twijfel. Je verbeelding is iets persoonlijks. Je beeldt je andere dingen in dan andere personen, waarmee ik bedoel: als ik aan een hond denk, en iemand anders denkt aan een hond, dan is de kans klein dat die 2 honden van hetzelfde ras zijn. Dus als ik mij inbeeld dat een wolk er als een schaap met indigestie uitziet, dan kan het goed zijn dat iemand anders er een ander beeld uithaalt.

Doch.

Hoe vaak heb je dit wel niet gehoord:

“Kijk daar”, wijzend naar een bewolkte hemel, “David de boskabouter geflankt door zijn trouwe viervoeter Swift”.
– “Waar?”, koortsachtig omhoog kijkend.
“Daar, langs het Loch Ness monster”
-“Ahja, ik zie het.”

Als het puur verbeelding zou zijn, zou het quasi onmogelijk zijn dat 2 personen hetzelfde waanbeeld in dezelfde wolk kunnen ontwaren.

Vandaar dus dat ik denk dat de wolken minder figuurtjes maken als vroeger. Ik weet alleen niet waarom…

Waarschijnlijk door de opwarming van de aarde…

5 Reacties op “De luchtkastelen smelten!!

  1. Als ik jou was zou ik me gaan beklagen bij de wolkenfabriek. Deze is gelegen tussen het station van Leuven en de Vaartkom, je kan het niet mislopen, van ver zie je de wolkenpluimen reeds opstijgen.

  2. Als het weer niet meer leuk is, zijn de wolken ook niet meer leuk?

    Misschien zie je weer prachtige dingen als de zon begint te schijnen.

  3. Volgens mij is je verbeelding te goed geworden voor de wolken. Ik kan begrijpen dat je een schaap uit een wolk kunt halen, maar die indigestie vind ik toch wel straf!

    Misschien moet je je inbeelden dat je cement in een wolk ziet… Eh voila een grijze massa. 🙂

  4. @ dinzzz: er zijn verschillende wolkenfabrieken in belgië te vinden. Die waar jij naar refereert is indirect nog wel oorzaak van waanbeelden.

    @ mirthe: het kan misschien ook zijn dat die ene wolkenmassa wel ergens een enorm grote afbeelding van een vlo vormt, maar dat ik dat met mijn beperkt zicht niet kan vatten. Laten we hopen dat zonneschijn gepaard gaat gaan met onderhoudende wolkenvormen!

    @ Birt: cement… hmmm, laat wat weinig ruimte voor afwisseling… cement, beton, chapue, …

  5. Swift is helemaal geen trouwe viervoeter, hooguit een heel erg moeilijke klant

Geef een reactie

