Concentratie!

Gisteren een rustig avondje gehad met de vriendin. Even naar de GB eten kopen, terug naar studio eten maken en vervolgens eten eten.

Daarna geopteerd voor een film te kijken: Goodbye Lenin. Grappige film, of toch de stukken die ik heb gezien. Ik weet niet waardoor het komt, maar het is voor mij onmogelijk om bijna 2 uur naar een 17 inch computerscherm te kijken… Na pakweg een kwartiertje verveel ik mij al, kijk in het rond, begin ik gitaar te spelen, … dit alles tot groot ongenoegen en zware frustratie van mijn vriendin.

Maar hoe hard ik ook probeer… ik kan geen complete film uitkijken zonder eens op te staan, rond te wandelen, te jongleren of op mijn benen te drummen. Waarschijnlijk is het de grootte van het scherm dat mij parten speelt, aangezien ik in de cinema hier minder snel last van heb. De sociale druk is daar natuurlijk ook wel iets groter, en bovendien is er in de directe omgeving geen gitaar te bespeuren.

Daarom kon ik tijdens mijn studententijd ook nooit het plezier inzien van “samen e filmke kijken op het kot van X”. Dat was meer dan eens een persoonlijke hel! Ik ben dan ook snel niet langer op zulke voorstellen ingegaan, en begaf mij dan maar rechtstreeks naar de dichtsbijzijnde drinkgelegenheid 😉 .

Een Reactie op “Concentratie!

  1. En je bent niet de enige. Ik lig in precies hetzelfde bedje ziek, al kijk ik nooit film op pc, maar op tv. De reclameblokken zijn telkens een welkome pauze.

Geef een reactie

