Dag vreemde man…

Momenteel zit zowat de meest irritante en vreemde mens ooit tegenover mij op het werk.

Ik werk in de IT sector, er werken hier veel vreemde en irritante mensen, maar dit individu slaat gewoonweg alles. Hij is een externe consultant of iets dergelijks, dat weet ik doordat hij een ander merk laptop (of ‘schootcomputer’) heeft dan mijn collegae. Het scherm van deze laptop is duidelijk van inferieure kwaliteit aangezien hij met zijn hoofd ongeveer 5 millimeter van zijn scherm verwijderd is, hevig schuivend en kloppend met zijn muis. Af en toe schiet hij recht, gesticuleert hevig, vloekt binnensmonds, maar luid genoeg om het buiten zijn mond ook te kunnen horen en werpt zich weer in zijn voorgaande positie. Vreemd…

Voor diegenen die denken dat ik daar toch geen last van ondervind, jullie hebben het mis! Niet alleen kan ik persoonlijk niet om met het type mensen dat denkt dat ze door harder op hun muis te duwen of steviger op hun toetsen te rammen een beter resultaat van hun laptop kunnen afdwingen, maar hij zegt ook telkens half luidop wat hij aan het doen is, en het volume van zijn stem neemt recht evenredig toe met uitgeoefende kracht.

“gdvrrr…. ctrl-a, ctrl-v”
“MILJAArde… CTrl-a, CTrl-v”
“VERDOMME! CTRL-A, CTRL-V” (op dit moment ramt hij de ziel uit zijn apparatuur)

Tijdens al dit laat hij ook nog eens, op meer dan rustgevende manier, de tafel vibreren door zijn been snel op en neer te bewegen.

Voor diegenen die denken dat ik hier toch geen hinder van ondervind, wederom hebben jullie het mis…  Ik werk op een eiland. Als je moeite hebt om het voor te stellen, blijkbaar zijn de acteurs van de serie “Het Eiland” hier op bedrijfsbezoek geweest om te zien hoe zoiets eruit ziet. Het is dus 1 grote tafel… zijn tafel vibreert, mijn tafel vibreert… Irritant, kan ik je verzekeren.

Ik ben een geduldig persoon, ik kan veel opbrengen, maar dit slaat gewoonweg alles. Ik kan het natuurlijk niet maken om mijn bekertje water naar de overkant van de tafel te smijten. Dat zou verspilling zijn. Het is zo al gek genoeg.

6 Reacties op “Dag vreemde man…

  1. En, hoe is het afgelopen?

  2. Het werd 17u, hij stond op, liep naar links en keek boos in het rond, liep naar rechts en deed hetzelfde, ging terug zitten, stond op, veegde met zijn hand door zijn gezicht, mompelde wat in zichzelf, pakte zijn spullen in en vertrok.

    Gelukkig zei hij niet: “tot morgen”…

  3. Gewoon meedoen!
    Een dagje vloeken, praten, kloppen en vibreren. Een goed gevulde en plezante werkdag volgens mij.

  4. Als hij een dagje gaat meedoen, gaat mijn beker water gegarandeerd wel de kant van de ordeverstoorder uit en klopt het machien met de waterbekertjes die dag overuren…
    En die externe consultant zullen we dan ook wel eens op zijn plaats zetten: EXTERN, juist ja! Hij mag al van geluk spreken dat de ramen hier niet opengaan.

  5. Om de discussie een heel ander tintje te geven, alleen omdat het een allochtoon is ?

    (voor de niet-oplettende lezer, sarcasme is mij niet vreemd)

  6. @ Piet: die opmerking snap ik niet goed. Het was een Antwerpenaar. Nu, voor mij als Limburger zjinde, kon hij waarschijnlijk even goed van een ander land zijn, dus in die zin was het wel een allochtoon misschien. Maar aangezien we ons in Vlaams-Brabant bevonden waren we eigenlijk beiden niet in onze heimat.

Geef een reactie

