Alex Agnew

Gisteren naar de nieuwe show van Alex Agnew (Morimos Solamente oftwel we sterven alleen) in Tessenderlo. Ik had er een klein beetje schrik voor aangezien hij een beetje een naam heeft gekregen van “ne geluidjesman” te zijn, en ik vreesde dus voor een te veel terugvallen op vocale toeters en bellen.

Die vrees bleek onterecht. Alhoewel hij weliswaar regelmatig met geluidjes werkte, werd het zeker niet vervelend. Hij ìs dan ook goed met geluidjes, dus het zou dom zijn om er geen gebruik van te maken. Daarnaast ben ik een grote fan van zijn “kwaad-zijn” 🙂 . Ook fijn om te zien dat hij blijkbaar kwaad wordt over dezelfde dingen als ikzelf:

  • rijen in de supermarkt
  • intelligentie (of vooral het gebrek daaraan)
  • angstpolitiek
  • Geert Hoste

Een 2-tal uur raasde hij door, al schoppend tegen alles wat in zijn weg stond en wat overeind bleef, pakte hij (naar eigen zeggen): “droeweg ien de kakker”.

Dan geef ik bij deze nog een filosofische vraag mee die hij stelde en die mij ook al heeft bezig gehouden:

Stel, er is een hemel als we dood gaan. Stel. En je gaat dan dood. Hoe kom je dan aan in die hemel? In de fleur van je leven? Of hoe dat je eruit ziet nèt voor je doodgaat? Want ja… een eeuwigheid met een baxter moeten rondlopen… dat kan ook niet de bedoeling zijn…

7 Reacties op “Alex Agnew

  1. Zoals ik het zie, gelijk men op het moment van sterven eruitziet, maar let wel, zonder ziekte of ongemakken.

    Voordelen: iedereen ziet eruit gelijk ge ze het laatst gezien hebt (ik kan nu al geen mensen meer herkennen van 5 jaar terug laat staan ne opa die opeens 50 jaar jonger is)

    Nadeel: Brandwonden mensen, kinderdoden, … dat soort gevallen zullen niet tevreden zijn. Extra bonus is da zelfmoorden (vooral de enthousiasten, die met de kogel door de kop) makkelijk te herkennen zijn

  2. hoe… dus zonder ziekte of ongemakken, maar de brandwonden en de kogelgaten ziet ge nog wel volgens u?

    En als je er dan zo uitziet als op de leeftijd dat je sterft… dan is oud worden toch ook niet meer zo een aantrekkelijk alternatief wel?

  3. Ge ziet ze nog wel ma ge voelt er niks meer van, maar, wat met mensen die volledig zijn opgebrand. Daar ben ik nog niet uit, maar ik denk dat die 10 minuten voor het ongeval nog gesaved zijn. Dus pakken ze die versie maar.

    Tja live fast, die young, leave a nice corpse.

  4. Volgens mij gaat dan alleen uw ziel naar boven. En hoe die er uit ziet, bepaalde zelf.
    Braaf zijn is volgens mij de boodschap!

  5. “Daar ben ik nog niet uit, maar ik denk dat die 10 minuten voor het ongeval nog gesaved zijn. ”

    Je hebt mensen die toch iets te veel / te lang achter hun computer blijven plakken 🙂

  6. Dan heb je me nog niet “Undo” horen roepen als ik iets heb laten vallen.

  7. mooi zo! 🙂

Geef een reactie

