voedingstip van de week (6)

Zonder hulp van de collega deze keer, maar daarom niet minder wetenschappelijk onderbouwd!

Het Atkins diëet is OK!

Veel vlees en vet en zo eten is dus blijkbaar gezond! Ik heb het stiekem altijd geweten, en nu is het dan ook bewezen!

Stevig nadeel van het diëet is wel dat je geen koffie mag drinken… maar goed dat ik geen overgewicht heb, want dat zou ik niet kunnen opbrengen.

Ik stel mij toch altijd vragen bij die diëten…  Bij het Atkins diëet moet je bijvoorbeeld voor de rest van je bestaan vitaminen en supplementen slikken… dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn…

8 Reacties op “voedingstip van de week (6)

  1. Nie om vervelend te doen, maar het Atkins dieet werkt eigenlijk alleen (goed) bij mannen…

    Die moeder natuur toch…

  2. Ik vraag me toch af wat mensen op dieet doen als ze bij vrienden of familie (thuis of op restaurant) worden uitgenodigd voor een lekker etentje. Liever wat ronder maar een gezellige mens, dan een panlat die als asociale slavreter wordt aanzien.

    En wat met bedrijfskeukens? Moeten die zich dan gaan bezighouden met alle mogelijke diëten die de werknemers zouden kunnen volgen? Pfffff. Zever… GEZEVER

  3. @ Piet: van de zoon van een dokter neem ik dit aan.

    @ Beau Séjour: diëten op restaurant lijkt mij inderdaad geen sinecure, maar omdat je sla eet wil dat niet zeggen dat je asociaal bent. Ik heb ooit een heel sociaal konijn gehad! En hij smaakte nog goed ook!

  4. Dik zijn is niet gezond, maar uw heel leven chemische brol slikken (voedingssupplementen) dat kan geen kwaad.
    En dan zijn dat wss ook nog speciale Atkinpillen die u vooral lichter maken in de beurs!
    Ik geef toe dat er bij mij heel wat kilootjes vanaf mogen, maar hier begin ik toch niet aan.

  5. Kunt ge (één van de volgende keren) misschien eens een receptje plaatsen van iets da de moeite waard is om te proberen?
    Want tis de laatste weken maar erg gesteld.
    Eerst mag ik geen hout meer eten, daarna moet ik anderhalve liter water per dag binnenkappen en nu mag ik geen koffie, bier, brood, patatten,… meer.

  6. Van Polonium schijnde wel hard af te vallen, heb er maar van horen zeggen…

  7. De manier waarop dat onderzoek werd gevoerd is op zich al genoeg om de resultaten in twijfel te trekken.

    Mensen moesten een jaar lang een dieet volgen en dan werd gezien welk het beste resultaat behaalde.

    1- niemand houdt een soepdieet een heel jaar lang vol (of een ander jojo-dieet)

    2- 4 kilo afvallen op een jaar stelt niets voor: gewoon 1 jaar proberen wat gezonder te eten en je valt ook 4 kilo af

Geef een reactie

