Promotie en zo

Ik heb, zoals uit mijn vorige post wel duidelijk werd, recentelijk promotie gemaakt. Het is te zeggen, ik heb een tijdje geleden extra werk gekregen en beloftes van extra verloning.

Het extra werk kwam meteen, voor de beloftes heb ik wat moeten vechten.

Een van mijn extra voordelen houdt een bedrijfswagen in. Sinds gisteren heb ik mijn ‘inloopwagen’ gekregen, zoals ze dat zeggen, in afwachting van mijn vaste wagen, die morgen besteld moet worden.

En daar wringt nu het schoentje… ik ga moeten kiezen… In plaats dat ze gewoon zeggen: “hier, dit krijg jij als bedrijfswagen”, willen ze vriendelijk doen en mij de keuze laten. Ik wil die keuze helemaal niet! Want doordat je die keuze hebt, vergeet je veel te snel wat voor een geweldig voordeel een bedrijfswagen wel niet is.

“Hmmm, zou ik voor de Peugeot 407 gaan, of voor de Ford Mondeo?”
-“Toch gene Franse wagen zeker!?”
“Bwa, kweenie, als ge dien oude Mondeo krijgt… das ook maar een schip op 4 wielen”

Ik betrap mijzelf op het hebben van zulke conversaties, en dan loopt er een rilling over mijn rug. Feit is, dat het mij in wezen niets uitmaakt welke bedrijfswagen ik krijg, aangezien ik hem zelf niet moet betalen. Zolang ik er maar in pas 😉 .

6 Reacties op “Promotie en zo

  1. Ik kijk enkel naar de buitenkant van auto’s en dan kan ik alleen zeggen dat ik de 407 een pak mooier vindt dan de karakterloze Mondeo.

  2. maar heb je de nieuwe mondeo al gezien? 😉

  3. Ik heb de nieuwe Mondeo ook nog niet gezien, maar ik denk toch ook dat ik voor de 407 zou gaan.
    Ik ben gene Fordfan.

  4. Heb hem vanmorgen in de krant zien staan. Hij is “dikker”, maar niet mooier.

  5. In Achel staat nog ne blauwe Punto te koop. Is wel nog wat werk aan.

  6. @ wouter: In Achel staat ook nog een “borealis-grijze” Clio te koop. Geen werk aan!

Geef een reactie

