alarm, alarm

Afgelopen weekend ben ik naar een optreden geweest in het Poorthuis te Peer, georganiseerd door Get A LiVe Concerts. Bands van de avond waren The Priceduifkes (grappige naam, gemist), Axxident (en zo klinken zo ook een beetje), The 20 belows (Deense band met ex-Toybomb, voor de gelegenheid met Kiss-makeup) en The McRackins (van Canada, speelden blijkbaar hun laatste show ooit..).

Ik ga hier niet verder uitwijden over de prestaties van de bands. Laten we gewoon zeggen dat ik de eerste band gemist heb, de tweede band niet direct mijn ding is, de derde band beter is dan hun vorig project en de laatste band een Canadese en iets ruigere versie van Nerf Herder.

Waar ik het dan wel over wil hebben is het volgende: Brandalarmen! Hoe weinig reactie lokt een brandalarm tegenwoordig nog uit? Een mens gelooft blijkbaar pas dat er brand is, als zijn/haar linkerbroekspijp deels door vlammen verteerd wordt.

Laat dan een brandalarm afgaan tijdens een optreden dat nauwelijks overstemd wordt door de aanhoudende toon, en de reactie is volledig nihil. Zelfs tijdens de pauze tussen nummers zag je sommige mensen denken: “hmmm, vreemde feedback precies”. Dus ja… een brandalarm… verloren decibels zou ik zeggen. Op Zaventem delen ze mijn mening!

4 Reacties op “alarm, alarm

  1. Ik vind dit eigenlijk vrij normaal. Als er iemand een sigaret rookt onder ne rookdetector, dan gaat da ding af.
    Als ik elke keer naar buiten moet lopen omdat er één of ander onnozele beslist een sigaret op te steken waar dat niet mag. Dan zal ik heel wa kilootjes afgevallen zijn tegen het einde van het jaar.
    We zien toch ook hetzelfde met anti-inbraakalarmen van auto’s. Als zoiets staat te loeien, gaat er toch ook niemand meer kijken.

  2. iedereen vindt het blijkbaar vrij normaal, maar als niemand nog naar een brandalarm ageert, dan gaat ook niemand het afzetten… stel u voor, constant brandalarm, waar je ook komt… je loopt een gebouw binnen, en het staat al in brand, ahja, het brandalarm gaat dan ook af…

  3. Het lijkt er wel op dat we daarheen gaan.
    Tis precies hoog tijd dat er iemand iets anders gaat verzinnen op het traditionele brandalarm!

    Ik dacht misschien een blonde (opblaas)pop in het plafond.
    Als er dan brand is, schiet ze tevoorschijn en zegt met hare grote (O-)mond iets doms.
    Dat heeft iedereen gezien en opgemerkt. Tis dan alleen nog kwestie om naar buiten te gaan.

    Nog iemand ideeën?

  4. Misschien kan de pop, eens ze de aandacht van iedereen heeft, veranderen in een levensgrote Dehaene?

Geef een reactie

