2 keer is genoeg

Zoals eerder aangehaald ben ik afgelopen donderdag naar de Anspachlaan 110 in Brussel afgezakt om aldaar een optreden van Björn Berge mee te pikken. Ik was in de veronderstelling dat de andere artiest, Joe Bonamassa, als opwarmer van de avond stond genoteerd. Waarom weet ik niet, misschien omdat ik nog nooit van hem gehoord had, waarschijnlijk zelfs. Maar tot mijn grote verbazing stond de reus van Noorwegen dus als voorprogramma geprogrammeerd. Niet erg, aangezien ik ruimschoots op tijd was.

Björn Berge was, zoals verwacht, lichtjes fantastisch… Zijn vingervlugheid was enorm indrukwekkend. Van tijd tot tijd kwam hij zelfs op de proppen met droge mopjes die, versterkt door zijn zware stemgeluid, mij wel tot lachen konden bewegen. Jawel, hij was zijn geld waard. Hij sloot zijn set af met een cover van “Ace Of Spades” van Motorhead. Wederom, indrukwekkend. Voordien had hij ons ook al getrakteerd op zijn versie van “Give It Away” van Red Hot Chili Peppers. Iets wat ik als jarenlange peppers-fan zeker kon smaken. Hieronder heb ik een filmpje gepost van deze versie.

Tijdens het optreden van Joe Bonamassa stond ik tussen enkele Blues fanaten. Ik herkende ze aan hun t-shirts van Blues-club ikweetniewaar. Andere, meer stereotype kenmerken waren: lange baard, lange haren en omvangrijk middel. Niet dat alle bluesfanaten er zo uitzien, maar dit groepje had alle eerder genoemde kenmerken. Op een gegeven moment vulde een zeer kruidige, onmiddellijk herkenbare geur. Nu ga ik niet lopen van een beetje wind en zal ik zelf, indien de nood het hoogst is, ook wel de druk van de ketel laten, zeker tijdens een optreden waar ik liefst zo weinig mogelijk van wil missen. Maar als ik een dergelijk kruidige geur verspreid, zal ik bij de volgende gasophoping toch wat meer moeite ter opslag tentoon spreiden.

Deze bluesfanaat deed daar duidelijk niet aan mee. Een kleine 10 minuten later werden mijn neusvleugels voor een tweede keer geprikkeld, zo mogelijk nog intenser als de eerste keer. Zo intens zelfs, dat ik tot tranen bewogen werd. Ik moest dan ook niet lang twijfelen vooraleer ik een andere plek in het publiek opzocht en even later, wegens minder interesse in het optreden, toepasselijk de aftocht blies.

4 Reacties op “2 keer is genoeg

  1. Voordat het rookverbod in de AB van toepassing was, werden die broeikasgeuren tenminste nog gecamoufleerd door de doordringende walm van pretsigaretten.

  2. Ik ijver voor een dikke mensen verbod in de openbare gebouwen !

  3. @ dinzzz: ik moet zeggen dat het rookverbod goed gerespecteerd werd. De ene durfal die ik een sigaret heb zien opsteken werd vrij snel het vuur gedoofd door de aanwezige stewards.

    @ Piet: op basis van wat?

  4. Ben ik blij dat ik niet bij die man in de blues-club zit!
    Maja, als hij het muzikale-aroma niet verpest heeft, valt het nog mee.
    Stel je voor dat je naar een kookdemonstratie was gaan kijken.

Geef een reactie

