De weg kwijt?

Hier was ik weer. Midden in centrum Brussel. De stad waarvan ik altijd zo graag weg wou zodra ik er aankwam. Alhoewel dat gevoel wel wat geminderd is, ben ik nog steeds geen ‘die hard’-stadsmens.

“Nu nog even de tijd doden”, zei ik omstreeks kwart voor 7 luidop tegen mijzelf in Centraal Station, een van de weinige plaatsen waar je luidop tegen jezelf kan praten zonder dat iemand daar van opkijkt. Ik was dan ook nog te vroeg voor het optreden dat deze avond omstreeks 20u ging plaatsvinden in de Ancienne Belgique. Eerder die avond had ik al een andere afspraak gehad in Brussel die ik iets later had geplaatst zodat de te overbruggen tijdspanne toch nog binnen de perken bleef.

“Wandelen naar AB in 8 stappen”, las ik op mijn uitgeprintte websitepagina. Uiteindelijk bleken het een heel stuk meer stappen te zijn. Ik heb ze niet geteld, maar 8 stappen deden mij nog niet eens de straat oversteken. Misleidend.

Even later bevond ik mij in een McDonalds dichtbij mijn eindbestemming. Een mens moet namelijk ook eten. Ik dacht bij mezelf, ik ga de vriendelijke dame aan de balie om advies vragen. Daar aangekomen, bleek er geen vriendelijke dame aan de balie te staan. Doe dan maar een Chicken Royale. Of zoiets.

Ik koos een tafeltje aan het raam. Plost zag ik een Aziaat in werktenu met een transpalet en een soort van bestelbon in de hand over het midden van de straat wandelen. “Die is de weg kwijt”, dacht ik. Hij is niet alleen.

5 Reacties op “De weg kwijt?

  1. Hmm..misschien is Gent een betere plek om je stadsgevoel op milde wijze te oefenen…

  2. Enkele opmerkingen:
    * Misschien waren het wel 8 stappen naar den AB, maar waren je benen niet lang genoeg.

    *Eten in de McDonalds? In dien McDonalds wil ik dan ook wel eens gaan eten!

    *Dien Chinees moest waarschijnlijk in Lessurb, zijn, maar dien heeft zijne bestelbon weer van rechts naar links gelezen hé.

  3. @ Eve: een jaartje Leuven heeft mijn stadsgevoel al een beetje verhoogd

    @ Birt: Als mijn benen al niet lang genoeg zijn, dan wil ik wel eens zien van wie de benen wel lang genoeg zijn.

    Ik weet niet wat gij in een McDonalds of met die hamburgers en dergelijke doet…u kennende wil ik dat precies ook niet weten 😉

  4. Ah, ge kent mij dus toch.

    Ik eet die hamburgers ook gewoon op. Het is alleen niet zo lekker als ne ‘gewone’ hamburger, en achteraf heb ik altijd buikpijn. Vandaar de opmerking.

  5. Niet vriendelijk bij mac donald’s boycotten die hap.

    Groetjes Chantal.

Geef een reactie

