Ontmoetingscentrum “La Gare”

Nergens kom je zulke verschillende lagen van de bevolking tegen als op een station. Van zakenmannen tot bedelaars, van hangjeugd tot -bejaarden.

Maar telkens als ik langs een station kom vraag ik mij het volgende af: Wat is er in godsnaam zo aantrekkelijk aan een station, dat er altijd wel ergens groepjes jongeren staan te… staan. Gewoon… staan…

Het is geen aangename omgeving… er is zelden een glimlach te bespeuren op de gezichten van stationbezoekers… de meeste mensen die daar komen zijn gehaast… waarom dan net die plek uitkiezen om niets te doen? Ik kan mij wel wat plezantere plaatsen bedenken om niets te gaan doen: een bed, een café, een onbewoond eiland…

Misschien moet ik het zelf eens proberen…

Wie weet maak ik nog nieuwe vriendjes.

4 Reacties op “Ontmoetingscentrum “La Gare”

  1. Nieuwe vriendjes op een onbewoond eiland, gij zijt ne goeie gij…

    The voices, the voices, aaaarrrrrrrghghgghhghg

  2. Neenee, nieuwe vriendjes op het station. Je moet wel tegoei lezen hé 😉 .

  3. Die staan daar niet gewoon te staan. Die staan te kijken wat al die andere mensen aan het doen zijn zodat zij volgende keer ook weten wat ze moeten doen.
    Waarom dan in groep…
    Met 2 zie je meer als alleen hé.

  4. Dat zou inderdaad kunnen, maar waarom kijken ze dan zo boos?

Geef een reactie

