voedingstip van de week (4)

Ok, bij gebrek aan voedingstip vorige week, heb ik er deze week 2! Of toch anderhalf, want eentje heb ik al eens half aangebracht.

1. Melk is voor de koeien! Je kan ook voldoende calcium halen uit groene bladgroenten zoals spinazie en dergelijke.

2. Voor de vroege vogels: om die 10u-honger te vermijden, is het beter ’s morgens iets hartelijks op je boterham te eten (zoute ham of iets met mosterd of zo) ipv iets zoets (chocopasta of confituur). Zoetigheid doet je snel terug naar meer verlangen. Soep eten ’s morgens zou ook een goede oplossing zijn.

En hier nog een vreemde die ik zelf gevonden heb… Maar ik of het werkelijk gezond is laat ik in het midden. Walgelijk is het zeker al.

Geef een reactie

