Open brief aan de producenten van King Peppermint

Beste,

Eerst en vooral zou ik u willen feliciteren met jullie delicieuze product dat mij al gezelschap houdt vanaf mijn prille jeugd en zonder welk mijn leven een heel ander pad zou gevolgd hebben. Uw product heeft mij een leven lang een frisse adem gewaarborgd en daarom wil ik u van harte danken. Noteer echter wel dat mijn loyaliteit aan uw product verre van een vanzelfsprekendheid is!

Naast het uiterst positieve aan uw product, laat de manier waarop u sinds jaar en dag verkiest de King Peppermint te verpakken, zeer te wensen over. Ik ga het hier niet hebben over het niet milieuvriendelijk zijn van de verpakking of dergelijke zaken meer, maar is het u al eens opgevallen dat wanneer u het vierde of vijfde laatste pepermuntje uit het, sterk ingekorte, rolletje wil verwijderen, het resterende papier meer dan eens lost en u dus met 4 (of meer) losse pepermuntjes laat. Aangezien het niet gewenst is dat er enkele losse pepermuntjes in mijn jaszak, broekzak of eender waar rondzwerven (waar u het zonder twijfel mee eens bent), moet ik keer op keer opteren ofwel om de extra muntjes ineens op te eten, ofwel om ze uit te delen aan toevallige omstaanders. Eender welke optie vermindert op drastische wijze mijn verbruikersgenot. Dit kan en mag dan ook niet de bedoeling zijn!

Zo ben ik gedurende mijn leven al talloze, zuur verdiende en met eigen spaarcentjes verkregen, volledige King Peppermint – rollen mislopen!

Ik zou dan ook graag een oplossing van uw zijde horen, zodat dit in de toekomst kan vermeden worden. Enige compensatie van verloren King pepermuntjes zou zeer geappreciëerd worden.

Hoogachtend,

Niggle.

7 Reacties op “Open brief aan de producenten van King Peppermint

  1. Herkenning! Ik heb ook altijd … nu ja, meestal zo’n rol op zak en worstel met hetzelfde probleem. Als je ooit een petitie opstart, zal ik die met plezier onderschrijven.

  2. Zeer goed geformuleerd. Daar moeten ze iets mee doen! Succes!

  3. Ik denk dat het een bewuste tactiek is van de firma. Je muntjes raken sneller op dan normaal waardoor je sneller weer nieuwe moet gaan kopen. En, nog beter, je deelt er uit aan andere mensen die wie weet ook wel klant gaan worden.

    Oplossing: enkele muntjes in een klein zakje steken. In discotheken ga je trouwens erg stoer lijken met zoveel witte schijfjes op zak.

  4. @ smiling cobra: Ik ga eerst het antwoord van de producent afwachten vooraleer ik verdere actie onderneem 😉

    @ llleennn: dank je 🙂

    @ xixarro: jammer dat ik geen regelmatige discotheekbezoeker ben…

  5. Ik ben overgestapt op mentos.

  6. @ Dinzzz: Ik heb mentos ook een kans gegeven, maar die dingen plakken altijd tussen mijn tanden omdat ik er altijd op begin te bijten… Toch liever King.

  7. Pingback: kwaliteit over de hele lijn aub « Painfully Redundant

Geef een reactie

