Oranje sneeuw

Het is uiteraard het moment om hier een natuurgerelateerde post neer te poten. Iedereen doet het, dus ik doe mee!

Van zwarte sneeuw had ik al gehoord, maar dit gekleurd goedje was nog nieuw voor mij.

In de regio van Omsk in Siberië is vorige week oranje sneeuw gevallen… oranje… dat moet een vreemd zicht gegeven hebben. Alhoewel ik denk dat de foto bij dit artikel een beetje bijgewerkt is. Blijkbaar is het niet de eerste keer dat de inwoners van Omsk met gekleurde neerslag te maken krijgen. Heel vreemd allemaal. Ze worden ook gevraagd de sneeuw niet aan te raken… dat kan geen gemakkelijke opdracht zijn.

Gele sneeuw is anders een fenomeen dat wel regelmatig opduikt… vooral zeer plaatselijk en vaak valt de gele sneeuw op mysterieuze wijze als een korte, onduidelijke tekst tussen de witte sneeuw. Moeder Natuur kan er wat van.

4 Reacties op “Oranje sneeuw

  1. Volgens mij zijn dat gewoon ettelijke kilo’s woestijnzand 😉

  2. Wat het ook zij, in Nederland zullen ze in ieder geval jaloers zijn.

  3. Zoals Zappa zie (ZZZ!); “Watch out where the huskies go, and dont you eat that yellow snow.”

  4. Hmm, ‘zei’ natuurlijk.

Geef een reactie

