Recessie

Vandaag is het weer één van die dagen… Als ik er over nadenk is het al de hele week één van die dagen geweest…

Vervelend klantenbezoek, zieke collegae, ontslagen in het bedrijf die de sfeer niet bevorderen, domme vragen (jawel, er bestaan wel domme vragen) van mensen die niet opletten als je iets aan het uitleggen bent, functieveranderingen die er maar niet van komen en dergelijke meer.

Gisteren viel het nog mee, want de zon scheen en de onderhoudsman was op mollenjacht, wat tijdelijk een grappig schouwspel teweeg bracht.

Vandaag is daarentegen weer een druilerige, grijze, stinkende dag en dat weegt op mijn gemoed. Het is weer tijd dat het weekend wordt, zoveel is duidelijk.

Het is zo’n dag dat je denkt: “vandaag moeten ze mij niet te veel vragen”, maar om de haverklap staat er iemand langs je. Ik ga ze een nummertje laten trekken. “Er zijn nog x-aantal wachtenden voor u”. Dat zou nog een goed idee zijn, hen laten wachten alsof ze aan de balie van de slager staan, wachtend tot de hakmes ijskoud neerklapt en hun stuk gebraad van het geheel scheidt. Wachtend op hun deel, maar zonder te betalen…

Ik heb een tijd geleden gelezen dat tevredenheid in je job ook op en neer gaat, gelijk de conjuncturele cyclus. Bij mij is het deze week recessie.

5 Reacties op “Recessie

  1. Daar sluit ik me volledig bij aan; het is zo een dagje waarop je wou dat je niet wakker geworden was.
    Baal baal baal.

    On the brighter side of life: het is zowat donderdagmiddag, en we mogen beginnen dromen van het weekend.
    hmmmmmmmm…………. wel wakker blijven, hallo, of de reeks ontslagen is nog niet ten einde…

  2. Ik heb er ook al aan gedacht zo’n nummertjesverdeler in m’n klas te installeren.
    Het is inderdaad een miezerige dag vandaag, maar misschien schijnt morgen de zon weer, het weekend nadert met rasse schreden.

  3. @ snuff: als we op donderdag al mogen beginnen dromen van het weekend, dan moeten we op zaterdag de maandagmorgen reeds vrezen?

    @ dinzzz: zulke positieve instelling gaat bij mij vandaag niet lukken 🙂

  4. Vandaag valt eig goed mee ma goed om ook iets interessant te melden,

    Formule om uwe slechtste dag van het jaar te berekenen
    http://www.collisiondetection.net/mt/archives/2007/01/does_this_week.html#001629

  5. @ Piet: Aangezien het weer slecht is, ik geen schuld heb, ik niet rook, mijn motivatie momenteel vrij laag is (recessie) en mijn mogelijkheid tot actie ondernemen niet anders is dan anders, is deze week een vrij platte week. Vandaag, wegens het slechte weer, mogelijks een dieptepunt.

Geef een reactie

