voedingstip van de week (3)

Het is weer dinsdag, de basket zit weer in de benen en de voedingstip van de week klinkt als volgt:

“Heb je zin in iets zoets, maar wil je het toch gezond houden. Neem dan een stukje fondant chocolade en leg het op het tipje van je tong.”

Hupla!

Uitleg: Fondant chocolade is gezond (geen suiker en zo). Tipje van de tong bevat de smaakpapillen die het zoet smaken. Dus je proeft iets zoet, zonder teveel suiker binnen te doen!

Daarnaast is er vandaag ook een Voodootip van de week uitgesproken:

“Aan de linkerkant van je linkerknie zit er ergens een energiepunt. Heb je gebrek aan energie, oefen daar dan druk uit om je energiepeil op te krikken.”

Of zoiets… het was iets waarvan ik de benaming alweer vergeten ben… maar het was te vergelijken met accapunctuur zonder de naalden? Ik weet het niet meer…

Ik geef het maar mee.

7 Reacties op “voedingstip van de week (3)

  1. Misschien shiatsu.

    Maar goed dat zwarte chocolade dan ook nog de beste is

  2. Zou kunnen… ik dacht eerst dat hij het over een gevechtsport had 🙂 .

  3. fondant chocolade is bom joh!

  4. Chocolade is mijn lust en mijn leven — nu ja, ik overdrijf wat — maar helaas lust ik geen fondant. Niettemin zal ik jouw tip toch eens testen. Misschien valt het ak met al nog mee.

  5. @ tijs: het is maar goed dat ik het taaltje van de jeugd nog begrijp 😉

    @ smiling: zou het tegenvallen, ik ben slechts de pianist, ik neem geen verantwoordelijkheid voor de toepassing van de tips 🙂

  6. oh.. die voodootip is interessant. Dat ga ik oefenen!

  7. @ bijzonder: Pas wel op, want misschien zit er in de knieregio ook ergens een “self destruction” knop.

Geef een reactie

