voedingstip van de week (2)

Gisteren weer eens de sportieveling uit liggen hangen in het Redingenhof te Leuven. Zeer vervelende douches daar trouwens! Ik begrijp het dat in een sporthal de douches uitgerust worden met een drukknop, om het risico van douches die blijven aan staan weg te werken. Maar in het Redingenhof neemt dit wel belachelijke proporties aan. Ik heb het gisteren ruwweg getimed, en kwam op een “aan-tijd” van 3 seconden…

Het leek er gisteren trouwens even op dat ik mijn wekelijkse voedingstip deze week schuldig zou moeten blijven, aangezien mijn collega niet te rade was geweest bij zijn vrouw vanwege haar drukke agenda.

Teleurgesteld droop ik af.

Maar deze morgen had ik een mail in mijn inbox, en wat stond daar in!!?

SPAM!

SPAM!

SPAM!

En een vierde getiteld: voedingstip van de week!

Hier is hij dan:

Fruit is ok! “Dat wist ik al”, hoor ik u mompelen. Zeker, maar fruit is enkel ok als je het apart eet. Laat best een half uurtje tussen het eten van ander voedsel om een vlottere spijsvertering te verzekeren. “Waarom datte?”, hoor ik u weer bedenkelijk opmerken. Eigenlijk om een beetje dezelfde reden als met de patatten en het vlees: fruit verteert sneller, dus in combinatie met ander voedsel, dat trager verteert, gaat het fruit beginnen gisten en rotten in de maag. 

Rotten is niet ok!

10 Reacties op “voedingstip van de week (2)

  1. Ah, SPAM, that most inspiring of foods, nectar of the Gods, hero of the picnic table.

    Ma als ik drie potten spam op heb dan hoef ik geen fruit. Uitstekende tip dit keer

    http://en.wikipedia.org/wiki/Spam_%28food%29
    Voor meer info

  2. Ik begin je tips een goed excuus te vinden om de hele dag door te eten. Dan eens vlees, dan eens fruit, dan eens dit, dan eens dat 🙂

  3. @ piet: spammed ham in mijn inbox… hmmm… stevig ontbijt elke dag

    @ xixarro: zolang je er maar gezond(er) van wordt 🙂

  4. Less is more … Al mag het misschien net ietsje meer zijn … (op een Orange amp staan ook geen 4 knoppen, maar 5 …) Lettertype is cool!

  5. Ne echte amp gaat tot 11, voor het tikje meer

  6. @ Peter: sorry peter, maar je kan niet alles vergelijken met een orange amp 😉

    @ Piet: Spinal Tap

  7. En vraagje dan, wanneer wordt fruit een maaltijd? Als ik er een koekje bij eet, is het dan ook nog fruit of is het dan al maaltijd?

  8. @ tijs: What’s in a name? Een appel als maaltijd of een appel als tussendoortje… ik denk niet dat je spijsverteringsstelsel discrimineert.

  9. hieruit leer ik al meer
    dan een cursus voedingsleer

  10. @ smara ratih: zolang we maar bijleren

Geef een reactie

