shoppen…

Gisteren van een dagje verlof genoten, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om samen met de vriendin te gaan ‘soldenshoppen’ in Wijnegem Shopping Center.

Waar zijn de verschillen tussen de man en de vrouw groter dan in winkelstraten en tussen kledingrekken? Waar mannen onverschillig over de weinige rekken die zij voorhanden hebben staren, vallen vrouwen, waarvoor het aanbod zowiezo al veel groter is,  als hongerige haaien op de kledingdragende barelen. Meticuleus gaan ze rij per rij af, elk kledingstuk aan de kant schuivend met hun linkerhand, en potentiële aankopen op hun rechterarm tassend.

De tragische tegenhanger is de man, wachtend aan de ingang van een kledingszaak, met engelengeduld. Wat voor de vrouw een stevige traktatie is, is voor de man een lange lijdensweg. Maar hij trotseert ze, want 9 kansen van de 10 verdient de vrouw het.

Ik heb zelf geen persoonlijke afschuw van winkelen, zo lang het binnen de perken blijft. Ik zal ook niet snel iets kopen wat ik ‘eigenlijk niet nodig heb’. Als ik vrouwen elke rek in een winkel zie afschuimen, dan vraag ik mij af wat zij zien… Welke kleurencombinaties en mogelijkheden zien zij hangen op de rekken? Verbindingen in de hersenen van de vrouw zorgen voor beelden van nieuwe ensembles, volledige garderobes verschijnen als visoenen.

Het is echter niet altijd peis en vree tussen winkelende stellen. Een veelgestelde vraag dezer dagen is zonder twijfel iets in de aard van: “Welke zou ik pakken, de rode of de blauwe?”. De man kan nu 2 dingen doen.

Kent hij zijn vrouw, dan zal hij reeds in haar vraagstelling kunnen afleiden wat het is dat ze eigenlijk wil, en dus zijn zegen geven over die kleurkeuze. “De blauwe schat, zeker en vast”, zegt hij met rustige, zekerheid gevende stem. Glimlachend hangt de vrouw het rode bloesje terug op de rek. Ze wil immers enkel bevestiging.

Is de man echter minder ervaren, dan zal hij iets antwoorden in de richting van: “Dat moet je zelf weten, als ik er maar niet in moet rondlopen”… Ai… niet goed. “Ik vraag gewoon je mening.” -“Mij maakt het niet uit”, enzovoorts enzoverder. Dag verpest, wenende kinderen in de achtergrond, de wagen start, en een zwijgzame terugweg staat in het vooruitschiet.

4 Reacties op “shoppen…

  1. Mijn vrouw heeft niet graag dat ik met haar mee ga winkelen, en eigenlijk vind ik dat ook niet zo erg.

    Trouwens, ter archivering: 3-1

  2. Ja Tijs, ik zal je je gloriemoment niet afnemen. Ze zijn al zo zeldzaam 😉 .

  3. Ik denk dat ik voorlopig nog maar wat van mijn vrigezellenbestaan blijf genieten. Getrouwd zijn lijkt me echt moeilijk.

  4. Tussen vrijgezel zijn en getrouwd zijn liggen gelukkig nog enkele andere staten 🙂 .

Geef een reactie

