Snail mail

Wekenlang… wat zeg ik? Maandenlang was ik slachtoffer van een promotiecampagne van een niet nader genoemde leverancier.

De campagne hield het volgende in:

Elke maand kreeg ik een postkaart opgestuurd met 1 woord, 1 keyword. Dat woord moest ik goed onthouden en bij mijn eerder verzamelde woorden leggen om uiteindelijk tot een volledige zin te komen. Die zin zou ik dan uiteindelijk moeten invullen op een site waardoor ik kans zou maken op een DVD speler voor mijzelf en een marketingbudget ter waarde van €1600 voor mijn bedrijf.

Dus wat doe ik: ik hou meticuleus de postkaarten bij, mij ervan vergewissend dat ik ze zeker niet misleg! Iets wat het lot voor vele “hard copies” van mails, informatie en prijslijsten inhoudt.

Vandaag krijg ik het laatste woord toegezonden, en kan ik dus beginnen puzzelen aan de zin. Dit bleek zeer gemakkelijk, aangezien de woorden in juiste volgorde verstuurd werden. Ik voel de adrenaline stromen. “Ik ga dit winnen!”, denk ik, want geef toe, wie is er, met zijn volle verstand, zo zot om al die postkaartjes te gaan bijhouden gedurende een periode van ongeveer 8 maanden? Juist.

Ik surf naar de website, ik geef de woorden in, ik vul mijn naam en email adres in, evenals met de naam van het bedrijf waarvoor ik werk en klik op “send”.

Rustig bekijk ik de laatste kaart, “Er zou maar eens nuttige informatie op moeten staan”, en lees het volgende:

“To enter the competition, enter the completed sentence in the correct order on the completion page no later than midnight (GMT) on 20 December 2006

Ik kijk op de datum waarop de kaart afgestempeld is: 12.12.06

*zucht*

Pech in het spel is … enz.

4 Reacties op “Snail mail

  1. the postman always rings twice, but not for you

    Een mens zou voor minder een complot vermoeden vanwege
    a) een leverancier die gewoon wil zien welke streber in zo’n marketingacties gelooft
    b) een bedrijf waar interne post minder efficiënt werkt dan het postwezen in Somalië

    Spijtig wel, 1600 euro marketingbudget blown away… en waarschijnlijk rekenden ze net daarop om kaartjes naar jouw klanten te sturen… Hmmm, misschien toch maar mailsgewijs?

    De post (nostalgische zucht)…

  2. @postman:
    a) ik geloof niet direct in zulke marketingacties. alhoewel ik er aan meedeed en de kaartjes bijhield, las ik tot dit laatste kaartje nooit de rest van de informatie. Je kan je natuurlijk wel afvragen of ik niets beters te doen heb, dan kaartjes bij te houden…

    b) volgens mij is het ofwel het Britse postwezen (waarvan de kaart afkomstig is), ofwel het Belgische postwezen de schuldige. Alhoewel het kaartje intern ook zijn weg van de receptie tot de 2de verdieping heeft moeten vinden. Laten we zeggen dat ze alle 3 33,33% schuld dragen.

  3. indeed it does… maar waarom bij mij?

Geef een reactie

