uit eten

Soms ga ik al eens graag uit eten. Dat moet daarom niet decadent zijn, zolang het maar lekker is, en genoeg.

Gezellig, op het gemak, een beetje keuvelen, wat bijpraten, een aperitiefje tijdens het wachten op je bestelling.

Het wachten op je bestelling… wat is een “normale wachttijd” vooraleer je je eten krijgt? Ik ben van de mening dat een half uurtje toch voldoende moet zijn?

Ik had het moeten weten, ik had de tekenen niet moeten negeren: het borje aan de ingang: “gemotiveerde keukenhulp gezocht” en de bemerking in het menu (in het font Comic Sans… brrrr) : “Eten is genieten. Gun ons daarom de tijd om uw maaltijd, bereid met dagverse ingrediënten, voor te bereiden.”

Eten is genieten, inderdaad, maar het wachten…? Meer dan anderhalf uur (genoeg om mijn honger te doen verdwijnen) duurde het eer mijn gezelschap en ik ons bord voorgeschoteld kregen. Het smaakte wel, het was zeker voldoende, maar mijn mening is dat het etablissement genaamd “de post” zijn naam misschien net iets te letterlijk nam.

3 Reacties op “uit eten

  1. Anderhalf uur?! Dan zit ik a

  2. Sorry, ‘k zat even op de verkeerde toets.

    Anderhalf uur?! Gotsammekrakepitte! Dan zit ik al een uur in het dichtstbijgelegen frietkot.

  3. Het probleem was, dat telkens we de keukendeur zagen openzwaaien, we onze hoop zagen opflakkeren…

    Maar een fooi hebben ze toch niet gekregen 😉

Geef een reactie

