enzovoorts

Soms vraag ik mij dingen af. Belangrijke dingen zoals: “is deze extreem zachte winter het gevolg van de opwarming van de aarde? Of gaat dat niet zo plots?”

Maar ik vraag mij regelmatig ook minder belangrijke dingen af, zoals: “Wat als het blauwe dat ik zie, niet hetzelfde blauw is als iemand anders ziet? Wat als zijn blauw eigenlijk mijn geel is, maar dat het bij hem gewoon anders heet?”

Wat ik mij ook regelmatig afvraag is: “Moet je wel carrière maken?”

Ik heb een diploma Handelsingenieur. Vroeger had ik nog dromen in de zin van: cartoonist worden, schrijver misschien, journalist. Later heb ik een periode voor de klas willen staan. Maar daar is allemaal niets van in huis gekomen. Als 18-jarige moet je, met de keuze van je studie, een beslissing maken die de rest van je leven zal beïnvloeden. Daarom maak je een keuze waarin je je capaciteiten ten volle kan benutten.

Je beëindigt die studie, en plots kom je in een omgeving van te beklimmen Corporate Ladders, hebben, hebben, en vaak op je tong bijten. “Spring” -“Hoe hoog?”, en dergelijke zaken meer.

Moet je dus wel carrière maken? Ik beklim 1 miserabele sport op de ladder en plots heb ik projecten op te volgen, klanten die op je rekenen als ‘expert ter zake’, demo’s te geven, trainingen te volgen, … al bij al een kweekvijver voor grijze haren, waarvoor de IT sector tot nader order nog steeds allergisch is. Misschien willen ze op die manier van mij af… Wie weet.

Het kan heel lang duren eer het snel gaat.

3 Reacties op “enzovoorts

  1. Neen, De Kruimel was op 9 januari en ik ga altijd voor een spekslaatje!

  2. “Wat als het blauwe dat ik zie, niet hetzelfde blauw is als iemand anders ziet? Wat als zijn blauw eigenlijk zijn geel is, maar dat het bij hem gewoon anders heet?”

    dat vraag ik me ook af! en vaak zelfs!

    Nou, wat mij betreft:
    carrière maken is niet nodig.

    Natuurlijk wil je bepaalde doelen verwezenlijken in je leven…
    maar hoger klimmen op de sociale ladder is daar voor mij niet bij… denk ik.
    Want natuurlijk, ik sta nog niet in hte beroepsleven, ik weet niet wat het is… beter te willen, meer te willen, hoger te willen.

    Maar nu zeg ik: neen…

  3. Het belangrijkste is volgens mij weten wat je wilt. Van zodra je weet wat je wilt, weet je ook waarmee je tevreden bent. Maar ik weet nog niet direct wat ik wil.

    Ik denk hoogstens te weten wat ik wil. Je weet het pas zeker als je het uiteindelijk doet. En blijkt het dan toch niet te zijn wat je wilt, dan heb je uiteindelijk enkel weer iets gevonden dat je zeker niet wilt.

    of zo 🙂

Geef een reactie

