The fly is dead…

Waarom zitten er in de hedendaagse, modale jeansbroek knopen in plaats van een ouderwetse rits, een gulp, een zipper? Voor het gemak al zeker niet! Mannen kunnen wel op wereldwijde afgunst van het vrouwvolk rekenen omwille van het vermogen rechtopstaand te urineren, maar de gemiddelde broek met “button fly” zorgt er wel voor dat meer dan de helft met de broek haast op de enkels staat te wateren.

Met de rits is het gewoonweg veel gemakkelijker om de gulp te openen zonder dat daar het losmaken van de riem en dergelijke bij komt kijken. Daarom ga ik bij een nieuwe aankoop telkens naarstig op zoek naar een broek met rits. Maar ze zijn zeldzaam, en het is een rariteit dat ik er nog een vind.

Als compensatie poog ik dan wel te verzekeren dat de knopen ver genoeg uiteen staan, zodat het openen vlot kan verlopen.

Maar met mijn recentste aankoop heb ik het ook aan mijn broek! De hectische koopjeshysterie heeft mijn aandacht verslapt, met als resultaat dat ik onmogelijk de knopen kan lossen (en weer vastdoen) zonder al de daarboven gelegen knopen te lossen. Miljaarde!

Ik begrijp de beweging weg van de rits niet… misschien hebben broekontwerpers aller lande, na het zien van een bepaalde scene uit “there’s something about Mary” waar Ben Stiller met zijn lid komt vast te zitten tussen een te snel opgetrokken rits, waardoor interventie van de brandweer nodig is, zich gebogen over dit gevaar en daarom de rits verbannen? Ik weet het niet…

Een Reactie op “The fly is dead…

  1. JEANS!

    Man man, ik ben een jeansfreak, en dan nog meer bepaald van één bepaald merk. Ik weet het, dat is fout, zeker als dat ook nog is een vrij duur merk is, maar ik heb mezelf er bij neergelegd …

    NUDIE JEANS!

    En de “slim jim” is met rits! Denk dat ik tijdens deze solden nummer 7 en 8 heb gekocht, samen met tshirt 9 en trui 5 ofzo …

    Dju, ik zou wel is nen “jeans-appr-topic” willen schrijven!

Geef een reactie

