I need T.P. for my bunghole

Toiletpapier, wat een prachtige en praktische uitvinding toch. Blijkbaar zijn de Chinezen ermee op de proppen gekomen, in de 14de eeuw reeds! Al waren het toen bladeren van ongeveer 60 op 90 cm. Niet echt praktisch. Het duurde blijkbaar tot 1879 vooraleer het op rol verkocht werd.

De wc-rol… wie kan zijn leven nog zonder indenken? Ook praktisch is de houder, die het gemakkelijk maakt de rol “af te rollen” tot op gewenste lengte als het ware.

Ik merk regelmatig, wanneer ik aan andere sanitaire voorzieningen passeer dan die in mijn eigen habitat, dat de rol andersom hangt dan hoe ik het gewend ben. Ikzelf prefereer namelijk de rol zo op te hangen dat je het papier “wegtrekt” van de muur. Voor de mensen die het zich moeilijk kunnen voorstellen, heb ik een tekening bijgevoegd:

Zo prefereer ik het dus. Anderen prefereren duidelijk de rol andersom op te hangen:

Op die manier dus.

Maar daar volg ik niet direct… Nu maakt het voor de afgebeelde rolhouders misschien weinig uit, alhoewel het toiletpapier zo vervelend dicht tegen de muur hangt, en zo het vastnemen van het papier bemoeilijkt, maar je hebt ook constructies waar er een soort van klepje over de rol hangt. Mijns inziens is het gemakkelijker wanneer je de rol hangt op mijn manier, aangezien je dan door simpelweg wat druk uit te oefenen op het klepje, je de rol blokkeert en een gemakkelijk afscheuren verzekert! Als de rol andersom hangt, is de druk die je moet uitoefenen merkbaar groter om tot een zelfde blokkering van de rol te komen.

Vind ik.

8 Reacties op “I need T.P. for my bunghole

  1. Ik heb ooit gehoord dat naar het schijnt linkshandigen de rol achterstevoor hangen (dus op de manier hoe jij, en ook ik, het liever niet hebben). Ik vraag me dus nu wel plots weer af of dat echt zo is.

  2. Ik stem ook voor papier zo dicht mogelijk bij de gebruiker, een heel andere discussie (en misschien zelfs materiaal voor een volgende post), wat voor papier ?

    Er is enkel- , dubbel – en (durf ik het te vermelden) driedubbelgelaad wc papier. Dan is er nog het duidelijk merkbare verschil tussen: te zacht, heel zacht, zacht, stroef en schuurpapier. Om vervolgens te eindigen bij al dan niet geparfumeerd of om helemaal over boord te gaan, vochtige doekjes iemand ?

    Noot: Mijn topper is het dubbelgelaagde heel zachte ongeparfumeerd (en zeker niet vochtig) wc-papier. Met als dieptepunt in mijn reeds lange wc-loopbaan het enkelvoudige recyclagepapier. ( Voorzichtigheid geboden wegens het te snelle erdoor zitten met de vingers, voila krijgt da beeld nog maar eens uit uw gedachten)

  3. Waar is de tijd dat mensen nog bidets installeerden in hun badkamer, speciaal om poep (en soms ook vuile voeten) te wassen. Vanwaar deze bedenking? Ik wacht nog altijd op de geperfectioneerde poepspoeler die wc papier overbodig maakt maar je schoonmaakt met een weldoende waterstraal, vandaar…

    Ach ja

  4. @ sabine: dat zou ik eens aan een linkshandige moeten voorleggen

    @ piet: zacht, ongeparfumeerd, dubbelgelaagd, niet vochtig

    @ notalgiepiet: de bedenking volgt uit dagelijks gebruik. van een “poepspoeler” heb ik tot op heden nog geen gebruik gemaakt.

  5. Als linkshandige voel ik mij dus aangesproken. Ik moet toegeven dat we dikwijls tegen wringen maar hier volg ik toch de meerderheid en ga ik er prat op iedere keer ik een “verkeerd” opgehangen rol tegenkom die dan ook weer terug “tegoei” te hangen. Hoe uit een volledig absurd onderwerp toch nog een boeiende discussie kan voortvloeien.

  6. Pingback: Het toilet, het blijft boeien! « Painfully Redundant

  7. Pingback: Eindelijk, douchen! « Painfully Redundant

  8. Pingback: WC-gedrag (2) « Painfully Redundant

Geef een reactie

