kerstinkopen

Jawel, de “feest”dagen zijn weer daar… en dus ook het kerstshoppen. Lange tijd heb ik er mij van kunnen vrijwaren, maar sinds ik in een vaste relatie ben verzeild geraakt, is het momenteel een noodzakelijk kwaad.

Kado’s kopen voor mensen die ik goed ken, is geen al te groot probleem. Maar bij mijn vriendin bestaat de traditie van het, en ik ben zeker dat dit elders ook plaatsvindt: “naamke trekken”. Naam van iedereen in de familie in de hoed van opa (bompa in deze familie), en grabbelen maar! Gezellig! Alleen jammer als het lot je een naam toewijst van net die persoon die je minder kent…

Maar ook daar is iets op gevonden: DE LIJST. Het concept: Iedereen schrijft enkele artikels op, die hij/zij, wil/kan gebruiken/nodig heeft. Schrijf je niets op, dan mag je niet klagen achteraf.

De naam die ik getrokken heb, mag niet klagen achteraf.

Maar wat koop je dan voor een €25 voor een 16 jarige basketballer? “EEN BASKETBAL!!”, hoor ik u in koor exclameren! Jammer genoeg had hij al laten merken dat hij daar geen nood aan heeft…

Nu wil ik ook wel een beetje een amusant kado vinden, iets waar hij alsnog plezier/genot/nut van gaat hebben.

Dus… Help… wat koop je voor een 16-jarige basketballer, die zelf niet weet wat hij wil, en waarschijnlijk vrij tot zeer onverschillig tegenover het hele gebeuren staat?

7 Reacties op “kerstinkopen

  1. Wat dacht je van een domeinnaam? Ze zijn in de aanbieding 😉

  2. Wat je ook koopt, het wordt altijd zoveel leuker als je er zelf een grappige handleiding bij schrijft, mocht je dit aandurven bij de jongeman in kwestie. Verder is voor mij de term basketter iets te ruim om een concreet idee te krijgen.

  3. @ tijs: kan ik dat inpakken?

    @ sabine: basketter is alle info van zijn hobbies die ik heb…

  4. Wanneer winkelen ?

  5. Aangezien ik zondag met een ingepakt exemplaar van het door mij gekozen object moet klaarstaan, neem ik aan dat morgen een uitgelezen dag gaat zijn om mij in menig winkelstraat loos te laten gaan.

  6. Als zestienjarige zou ik maar wat blij zijn met een collectie vintage blootbladen. Probleem is natuurlijk dat je die niet in plenaire familiezitting kan overhandigen aan de puber in kwestie.
    Waarschijnlijk kan Tante Anita zelfs niet lachen om het Rode Oortjes verzamelalbum (Nonkel Fons ongetwijfeld wel, tot hij een stamp krijgt van voornoemde tante, waarna iedereen behalve Nonkel Fons en Tante Anita lacht)…
    Of bretellen, zijn die tegenwoordig terug in de mode?

  7. Het is een boek en DVD geworden:

    Donna Tartt – De verborgen geschiedenis (merci voor de tip Wouter)
    Trainspotting DVD

Geef een reactie

