staande ovatie

Net een weekendje zee met de vriendin achter de rug. Jaja, twee weekends op rij, en de decadente dagen moeten nog beginnen.

Vandaag die mailbox… huizenhoog zag ik tegen het openen ervan op. Al bij al viel het nog mee, en heb ik mijn ongelezen mails reeds kunnen reduceren tot 50.

Maar dan maakte ik een fout… Vrijdag is er in de Fitlink te Diepenbeek de Christmas-TD van studentenvereniging Hermes. En om het studentengevoel nog eens te simuleren stuurde ik een mail uit naar mijn “oud – diepenbeek – kotleven – netwerk” met de vraag wie geïnteresseerd is om daar een acte de presence te gaan verzorgen. Op zich niks mis mee. Maar van zodra ik het eerste antwoord binnenkreeg zag ik de bui al hangen. “reply to all”…  Er gaan enkele personen niet gelukkig zijn met die mail…

Vergelijkbaar is het “staande ovatie” – effect. Situatie: zitconcert, goede performance, einde show, applaus, bis, applaus. En dan denkt een of andere onverlaat: “laat ik maar eens even de benen strekken”. Met als gevolg dat de rest van de zaal zich verplicht voelt om ook recht te staan, “want anders denken ze misschien dat ik het niet goed vond”.

Of zo…

2 Reacties op “staande ovatie

  1. Om een sms uit te sparen

    “Vanaf volgende week ben ik weer gewoon tuhis (denk ik 🙂 )”

    De week erop dus 🙂

  2. tja… 🙂

    kunt anders ook naar diepenbeek gaan? alhoewel het voor mij nog niet zeker is dat ik daar heen ga. De prijs is mij totnogtoe onbekend, maar Buscemi komt blijkbaar wel langs. Nu nog uitmaken of dat goed of slecht is.

Geef een reactie

