het gaat snel

Manmanman, ik ga op weekend met het fijne gevoel dat Jean-Marie Dedecker eindelijk een thuishaven heeft gevonden. Dat hij eindelijk vrede kan vinden met zichzelf en de wereld. Dat hij eindelijk ’s avonds in zijn bed kan kruipen en denken: “morgen kan ik met mijn nieuwe vriendjes gaan spelen”.

Ik kom terug… en hopla, weeral een trap tegen zijn achterwerk. Het dutske. En hij is teleurgesteld en geschokt…  Als teaser kan dat al tellen. Ik kijk al uit naar de volgende serie!

Maar goed, mijn grootmoeder zaliger zei altijd: “als ge over iet niks wèt dan moete deruver zwiejge, anders makte ow eijge toch mè belachelijk”.

Ze weten dus uiteindelijk ook dat de dood van Prinses Diana aan een ongeval te wijten was. 9 jaar goed besteed!

Maar afgelopen weekend was amusant. Oude herinneringen ophalen, nieuwe herinneringen maken, nieuwe herinneringen wegzuipen. De normale gang van zaken. Cantuske hier, bierspelleke daar, kaartjeblazen ginder, en om af te sluiten al het resterende vocht uitzweten in de sauna. Ik voel mij net een rozijn. Vandaag dan ook maar een dagje verlof genomen met een infuus aan de arm.

Vandaag ook naar de autokeuring geweest. Jaja, mister Clio wordt 4 en dat moest gevierd worden. En wat een feest was het daar op de autokeuring! Al die mooie herinneringen voor een schamele 35 euro! Die groene kaart is zijn geld waard!

6 Reacties op “het gaat snel

  1. Is misschien een te persoonlijke vraag, maar van waar was uw grootmoeder afkomstig?

    Laat me mijn interesse toelichten:

    – enerzijds lijkt ze me nogal van stevige levenswijsheden doorspekt te zijn geweest, en zou ik, als rasechte ‘Druivelaar scheurkalender liefhebber, u willen aanmanen om deze ervaringen te delen met de overige 800.000 lezers van dit prachtige medium ter waarde van 3,5€.

    – verder is haar streektaal nogal vreemd en lijkt me op het eerste zicht een kruising tussen Noord-Limburgs en Midden-Antwerps, maar dit natuurlijk enkel gebaseerd op de enkele citaten zoals vermeld op dit weblog.

  2. Mijn grootmoeder was inderdaad doorspekt van levenswijsheden. Zoals het een grootmoeder betaamt.

    En zij was ook van Noord-Limburg. Ik neem verantwoordelijkheid voor de verbastering van het dialect daar ik nooit echt goed ben geweest in dialecten en mijn vriendin van de Kempen is.

    Dus 2 punten voor u. Of moeten dat er dan 4 zijn…?

  3. JM voor President !

    Dan zit ie al nie meer in Belgie te spelen…

  4. Euhm, Hans, jij bent ook van de Kempen (weliswaar de Limburgse). Blijkbaar rammel je hier geografische streken en provincies zomaar door elkaar. Punt voor mij?

  5. nee, geen punten voor muggezifters tijs ;-).

    Het gaat hier meer om het dialect, en ik denk dat je het er wel mee eens bent dat het “Noord-Limburgs” niet echt onder het “Kempisch” valt.

    Maar goed, omdat je het anders weer niet snapt, even samenvatten:

    ik ben van Achel, Noord-Limburg, gelegen in de Limburgse Kempen. En het is er aan te horen.

    Mijn vriendin is van Olmen-Balen, gelegen in de Antwerpse Kempen en is gezegend met een Kempische tongval.

    zo beter?
    😉

Geef een reactie

