groen gras

Ik amuseer mij niet altijd even hard op mijn huidig werk. Vaak lonk ik dan mijmerend naar het groene gras aan de overkant.

Waar mijne groene gazon gelegen is? Vaak denk ik dat een opening in de muzieksector de geknipte vacature voor mij zou vormen. Maar een blik op de huidige hitparades doet mijn groen gras al snel verrotten door zure regen. Zo staat het nummer “lief klein konijntje” van een zekere Henkie maar liefst reeds 25 weken in de ultratop 50, de lijst van de 50 meest verkochte singles in België. Ik denk niet dat ik de belgische consument hier ooit in zal kunnen volgen… (de ultratop 10 op de site van donna komt trouwens niet overeen met de top 10 van de ultratop 50 op de site van skynet?)

Nu moet ik natuurlijk erkennen dat smaken kunnen verschillen, en over smaken valt niet te twisten (zo zegt men, maar daar wil ik wel eens over discussiëren), maar dit betreft mijns inziens weinig smaak, zelfs al ben je een min 12-jarige.

Nog wraakroepender wordt het wanneer je merkt dat dit kindernummer (want dat is het uiteindelijk) tot vervelens toe gedraaid wordt op fuiven, feesten, gouden bruiloften, drinkgelegenheden, orgieën en dergelijke meer. Met als gevolg, een groepje ongeregeld op de dansvloer (leeftijd zeker plus 12), die een gezamelijk dansje uitvoeren.

Nee, ik ben niet mee…

2 Reacties op “groen gras

  1. Een deel valt volgens mij te verklaren door het feit dat een groot aandeel van de piepkleine fans de weg naar het downloaden nog niet heeft gevonden en dus de verkoop doet stijgen…

  2. dat is volgens mij toch maar een klein deel… als ik berichten lees dat een 3-jarige een wagen koopt op eBay (http://frontpage.fok.nl/nieuws/68710) dan denk ik dat ze ook al vrij vroeg de weg naar het downloaden vinden. Dat zijn waarschijnlijk wel uitzonderingen, maar een piepkleine fan die naar de cd-winkel gaat om een single-cd te kopen zal toch ook niet echt de regel zijn.

Geef een reactie

