De stem aan de andere kant

Vandaag ben ik samen met een collega naar een congres geweest van één van onze leveranciers. Niet voor zozeer voor de presentaties van de producten, niet zozeer als gevolg van onze interesse voor het bedrijf of iets dergelijks, maar vooral voor een gezicht te kunnen plakken op de stemmen aan de andere kant van de telefoonlijn! En voor het gratis eten en drinken uiteraard.

Vandaag zag ik voor de eerste keer de mensen waar ik al meer dan een jaar telefonisch mee samenwerk! Een heel jaar! Meer zelfs! Je begint voor jezelf na een tijdje een beeld van die persoon samen te stellen. En op een dag als deze merk je dan dat je er over het algemeen volledig naast zit! Een stem is nu eenmaal niet iets wat altijd in overeenstemming met de rest van de persoon… 

Maar vervelend is wel, dat je daar rondloopt in de massa, op zoek naar een persoon van wie je het uiterlijk totaal niet kent. Je hebt wel een bepaald beeld voor ogen, maar dat beeld zie je alvast nergens rondwandelen… Je hebt alleen een naam, en een stem waar je zeker van kan zijn…  Komt daar ook bij dat de stem die jij in gedachten hebt, de stem is vervormd door de telefoonlijn. Niet gemakkelijk, kan ik je verzekeren. En als je dan plots toch, toevallig, via mensen die je al wel “kent”, de persoon tegenkomt, moet je je verrassing proberen te verbergen! “tiens, ik had mij precies toch iets anders voorgesteld”. Pijnlijk wordt het helemaal als je dezelfde teleurstelling in de ogen van de andere ziet… Ongemakkelijk wisselen de business kaartjes dan maar van eigenaar.

We zullen morgen wel bellen…

4 Reacties op “De stem aan de andere kant

  1. Business kaartjes uitwisselen met mensen waar je al een jaar lang mee belt? Die weten je toch te vinden?

  2. ja maar die business kaartjes zijn een soort van status-symbool geworden in de huidige maatschappij.

    het uitwisselen ervan is een hedendaags ritueel van wederzijds respect of zo, denk ik.

    ik heb ook al dubbels

  3. “Ongemakkelijk wisselen de business kaartjes dan maar van eigenaar.”

    Goeie zin!

Geef een reactie

