nog actualiteit

Eerder deze week las ik een verontrustend bericht op de standaard online. Vanaf 1 december (overmorgen) gaat het praktisch examen volledig op de openbare weg plaatsvinden. De manoeuvres die voorheen in de veilige omgeving van “het pleintje” werden gedaan, moeten op de openbare weg gedaan worden.

Alvast reden genoeg voor mij om mijn wagen niet langer te parkeren in de omgeving van een rijschool-examencentrum! Noem mij risico-avers, of beschuldig mij maar van gebrek aan vertrouwen in de nieuwe generatie chauffeurs, maar ik zou niet graag hebben dat mijn wagen als “real-time”-substituut moet dienen voor een aluminium paaltje op wieltjes dat van voldoende mousse-buffer voorzien is!

En wat is de motivatie om deze manoeuvres naar de openbare weg te verhuizen? “een meer realistische evaluatie toelaten”… Dat ze dan in de eerste plaats dat ongeïnteresseerd individu op de passagierszetel wegwerken! Dit gaat enkel als extra stressfactor dienen op een moment door menig toekomstig chauffeur reeds gestigmatiseerd als “sterfmoment”.

Nee, ik ben gene fan van het idee. Waarschijnlijk weer een “beslissing van het gezond verstand” van minister Landuyt… zoals zijn afschuwelijke posters, het product van de watisuwexcuus – campagne…  Daar snap ik het nut al volledig niet van. Mijn gezond verstand vertelt mij niet een wegposter te proberen te lezen als ik met 120km per uur over het wegdek scheer!

Geef een reactie

