the admiral

We blijven even verder gaan op het onderwerp “stress”…  Gisteren had ik gerust mijn kopje Royco Minute soup kunnen gebruiken…

 ’s Morgens meeting. ’s Middags (zaken)lunch en in de namiddag training van de concurrent van de mensen waarmee ik ’s middags lunch had. 2 brainwashes per dag is mijn limiet. Ondertussen nog een escaltie moeten incasseren en de IT sector gaat weer net iets sneller allergisch zijn aan mijn kapsel.

Dit alles resulteerde in een hoge motivatie om mijn spreekwoordelijke schup af te kuisen en af te zakken naar Hasselt waar ik tickets had voor de theatertournee van Admiral Freebee!

Ik moet zeggen, 1 van de betere optredens dat ik heb kunnen aanschouwen! Een kort verslag:

Ik hoor mij nog vragen aan 1 van de mensen in de groep waarmee ik naar de Limburgse hoofdstad was afgezakt: “is er eigenlijk een voorprogramma?”. En ja, er was een “voorprogramma”. Niet de gebruikelijke ‘minder bekende band’, maar een stand-up comedian (zijn naam ontsnapt mij, zij die er waren… help?!). Zeer onverwacht, maar ik was aangenaam verrast! Hij had blijkbaar de minste moeite om de sfeer er van het begin in te krijgen! Mooie opener van de avond.

Het bluesgehalte van de show lag vrij hoog. De nummers van Admiral Freebee leende zich optimaal tot deze acoustische make-over. Zeer mooi vond ik het feit dat ze het aangedurfd hadden om de ‘grotere’ hits in zulke mate om te vormen dat de oorspronkelijk, alom gekende melodie nauwelijks tot niet terug te vinden was, waardoor de tekst van de nummers meer naar de voorgrond kwamen (treffend voorbeeld was de versie van ‘Oh Darkness’)

Tom Van Laere had nog een extra (slide-)gitarist, bassist (/drummer/keyboardspeler) en zangeres meegenomen.  En ze begonnen vol overgave aan de show. Waar ze voor de eerste nummers allen verspreid over het podium zaten, kwamen ze in het verdere verloop van de show regelmatig alle vier naar de voorgrond, rond 1 microfoon staan wat het intieme karakter van de show hoge toppen deed scheren! Zeer mooi!

Als ik 1 minpunt aan de show moet geven (voor mij persoonlijk), dan ga ik het op de zangeres steken. Alhoewel zij een zeer gepast, zwoel en warm stemgeluid had, vond ik het er soms “over”, “te veel” maar heel zelden “storend”. Maar dit was echt het enige “minpunt” aan de show. Voor de rest heb ik echt niets aan te merken…

Een Reactie op “the admiral

Geef een reactie

