Lang leve het Nederlands!

Wat een terechte vragen worden mij toch gesteld tegenwoordig… Waarom in het Engels schrijven? Waarom niet in het Nederlands?

 Ik ben er eens over gaan nadenken, en inderdaad, waarom niet in het Nederlands? Het past volledig in mijn: “ik ben lui, en ik wil het zo houden” principe. Ik hoef niet langer dure engelse woorden op te zoeken op online translators om wat intelligent over te komen. Het “word of the day toiletpaper” is niet meer aan mij besteed!

Niet dat ik mijn vaderlandse taal als geen ander beheers, maar de nederlandse woordenschat moet toch uitgebreid genoeg zijn om mij ook hier in te kunnen uitdrukken! Zeker nu er dergelijke degelijke nieuwe aanwinsten in onze taal zijn gemaakt zijn als: “ellebooggroet”, “belmuts”, en topper: “breezerslet” (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF16112006_061).  De mogelijkheden zijn gewoonweg onbeperkt! Lang leve het Nederlands!

Een Reactie op “Lang leve het Nederlands!

Geef een reactie

