Rode Duvel

Gisteren heb ik voor het eerst een Rode Duvel gedronken. Jawel, u leest het goed, een RODE Duvel.

Duvel is een tijdje aan een stevige opmars bezig, maar blijft toch een overwegend mannenbier. Vrouwen houden over het algemeen niet van de bittere smaak van den Duvel. De Rode Duvel kan hier soelaas bieden.

Rode Duvel is namelijk een mengeling van gewone Duvel en een zoet kriekenbier, bij voorkeur Kriek Lindemans.

Hoe te werk gaan:

Grijp een officieel Duvelglas en giet de gewone Duvel (33cl) heel traag, en met zo weinig mogelijk schuimkraag in. Neem nu uwe kriek Lindemans (25cl) en giet deze ook heel traag bij de Duvel. Je zal zien, het gaat net in het glas, en je behoud nog een schuimkraag met Guinness proporties.

Hupla, uwe rode Duvel is klaar!

Eigenlijk smaakt het net als een stevige kriek. Van de smaak van de Duvel zelf is niet meer veel te ontwaren.

Ik kan het nog het best vergelijken met een Snakebite zoals ik die in Hull heb leren kennen. Half Cider, half Lager, met een geut blackcurrent (zwarte bessensiroop).

“Recept” gekregen van den deze, bassist van de beste belgische punkrockband van het moment.

 

5 Reacties op “Rode Duvel

  1. Dat moet ik eens proberen, ‘t ziet er wel goed uit. Mischien best een keer als ik niet moet rijden ;-)

  2. Haha! Eindelijk! Ge vergeet er wel bij te vertellen of ge het nu LEKKER of NIET LEKKER vond :)

  3. Ik moet zeggen dat ik er gene grote afnemer van zal worden, moesten ze het ooit op de markt brengen.

  4. Ervaring leert mij dat de RODE DUVEL vooral effectief is wanneer er reeds 5 of 6 GOUDEN DUVELS gepasseerd zijn … Een fantastische zoete verlossing, met de hamer in de aanslag …

    Good Times …

  5. Wij noemen dat een Kruvel, eigenlijk.

    En ondanks mijn geslacht geef ik de voorkeur aan the real stuff.

Geef een reactie

